Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Apple visar hur karantänen göder kreativitet

Publicerad: 14 April 2020, 12:42

Apple har tillsammans med TBWA/Media Arts Lab tagit fram en hel rad reklamfilmer som bygger på användargenererat material.


Ämnen i artikeln:

TBWAApple

Åtgärderna för att minska spridningen av coronaviruset covid 19 har lett till att de flesta  som jobbar inom den kreativa näringen just nu tvingas till hemarbete. Att jobba hemifrån påverkar naturligtvis den kreativa processen, men de senaste veckorna har visat att det inte nödvändigtvis varit till ondo. I en ny reklamkampanj från Apple och mångåriga reklambyråpartnern TBWA/Media Arts Lab tar parterna fasta på hur tiden i karantän fått många att uttrycka sig kreativt och gjort någonting konkret av situationen. Reklamfilmen producerades och godkändes på endast två veckor. Intressant nog har filmen en helt annan tonalitet än den Facebookkampanj, som även den byggde på användargenererat material, som släpptes förra veckan.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

TBWAApple

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.