Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Arbetsförmedlingen visar på lyckade matchningar genom nystartsjobb

Publicerad: 15 november 2022, 09:22

Tillsammans med Familjen lyfter Arbetsförmedlingen arbetsgivare och anställda som hittat varandra genom nystartsjobb.

Många arbetsgivare känner sig osäkra att anställa långtidsarbetslösa. Arbetsförmedlingen erbjuder därför ekonomiskt stöd som förenklar anställningen. Ersättningen nystartsjobb har för somliga blivit en solskenshistoria, vilket Arbetsförmedlingen vill lyfta i sitt senaste kommunikationskoncept ”Hitta rätt”.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjArbetsförmedlingenFamiljenReklamfilm

R

Redaktionen

red@resume.se


Som en uppföljning till kampanjen ”Banbrytarna” presenterar nu Arbetsförmedlingen tillsammans med byrån Familjen sitt senaste samarbete ”Hitta rätt”. I samma dokumentära berättarkoncept lyfts arbetsgivare och anställda som hittat varandra genom nystartsjobb, ett ekonomiskt stöd som gör det lättare att anställa personer som varit utan jobb en längre tid. I kampanjen får vi träffa arbetsgivare från Siggesta Gård, Haupt Lakrits och Matpiraten, som alla använt sig av stödet för att hitta rätt personer för deras respektive verksamheter. 

LÄS MER: Här är Banbrytarna – Familjens nya koncept för Arbetsförmedlingen

– Det känns viktigt att lyfta de lyckade matchningar som nystartsjobb har bidragit till, så att fler arbetsgivare vill ge långtidsarbetslösa en chans. Ofta är det bara förutfattade meningar som hindrar företag att anställa människor i den situationen, säger Hanna Helsing, Kampanjledare, kund och marknad på Arbetsförmedlingen, i ett pressmeddelande. 

Kommunikationen ska nå ut främst till arbetsgivare inom industriell tillverkning, bygg, transport, försäljning och handel, hotell och restaurang. Kampanjen har som mål att nå mindre företag med erbjudande om nystartsjobb.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Arbetsförmedlingen:

Hanna Helsing, Kampanjledare

Lina Landerby, Produktionsledare

Maria Livijn, Innehållsansvarig

 

Familjen:

Nina Amjadi, Client Director

Rob Dysell, Zandra Nilsson, Strategy

Johan Helander, Creative director

Karolina Strömgren, Account Director

Karolina Lundqvist, Art Director

Irma Lokrantz, Copywriter

Johan Olsson, Graphic Designer

 

BRF:

Agnes-Lo Åkerlind, Regissör

Daniel Forsvik, Producent

Björn Tjärnberg, Fotograf

Johan Wennerström, Stillbildsfotograf

Emelie Wood, Stylist

Johan Kjellberg, Klippare

 

Mediebyrå: Nowa

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev