onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Arbetsmiljöverket släpper en odramatisk radioföljetong

Publicerad: 5 maj 2023, 09:33

Foto: Kampanjbild

Nu fortsätter den långsiktiga insatsen för Arbetsmiljöverket i form av en odramatisk radioföljetong. Reklambyrå är Le Bureau.

Ämnen i artikeln:

Le BureauArbetsmiljöverketReklamKampanjPR-kampanjReklamkampanj

Andreas Rågsjö-Thorell

andreas.thorell@resume.se


Med målet att lyfta fram värdet av bra arbetsmiljöarbete fortsätter Arbetsmiljöverket och Le Bureau med konceptet "Odramatiska berättelser" mot arbetsgivare och arbetstagare. Genom en radioföljetong i fyra delar får lyssnaren bekanta sig med en arbetsgivare och några medarbetare på ett litet åkeri, och hur deras tillvaro flyter på utan att något särskilt händer.

– När vi ramar in våra berättelser med en form som man så tydlig förknippar med dramatik, blir det extra fint att inget händer. På det här sättet vill vi fortsätta att påminna om värdet av bra arbetsmiljöer och få fler att komma igång med arbetsmiljöarbetet. Insatsen är en del av vårt långsiktiga visionsarbete för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet säger Eva Ferndahl, kommunikationschef på Arbetsmiljöverket i ett pressmeddelande.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Förutom den odramatiska radioföljetongen har en serie annonser tagits fram som kommer att gå i nationell press under våren. Här får vi bland veta att rivningsarbetaren Nemed inte har fått astma, att hemtjänstbiträdet Miriam inte har kört på en trafikskylt och att programmeraren Markus inte har bränt ut sig.

Radioföljetongen och annonserna kommer att höras och synas under våren, fram till vecka 21. Ytterligare en händelselös säsong av följetongen kommer att komma till hösten. Dessutom planeras det för fullt för en helt odramatisk följetong i tv. Kommunikationsinsatsen har hittills belönats med tre silverägg och guldskrift i guldäggstävlingen.

Arbetsgrupp

Arbetsmiljöverket
Eva Ferndahl, kommunikationschef
Åsa Wallin, tf enhetschef
Helena Fallberg, kommunikatör

Le Bureau
Stella Blekte, projektledare
Claes Kjellström, strateg
Josephine Wallin Ankarstrand, CD/AD
Hjalmar Delehag, copy
Elisabeth Philipson, produktionsledare
Agnes Wahlberg, formgivare/original

Flickorna Larsson
Daniel Kilgren, regissör
Sandra Windahl, producent
Karolina Kilgren, produktion

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev