fredag9 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Arboga öl hoppar på den alkoholfria trenden – 658 år senare

Publicerad: 22 mars 2023, 13:30

Det har gått över 600 år sedan Arboga började brygga öl. Nu lanserar de för första gången en alkoholfri variant.

Ämnen i artikeln:

NyheterGarbergsKampanjPR-kampanjReklamkampanj

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Arboga Öl har anor från 1300-talet, men har aldrig haft alkoholfri öl. Förrän nu, alltså. 658 år efter grundandet lanserar varumärket alkoholfri öl, vilket man tar ut i en kampanj som tar fasta på att Arboga Öl kanske är sist på bollen med den alkoholfria trenden.

Kampanjen är skapad tillsammans med Garbergs och kommer synas utomhus, i digitala kanaler och på radio, där man hör bryggmästaren skoja om att alkoholfri öl kommer lanseras när kött görs av grönsaker och mjölk är gjord av havre. 

– Arboga är en öl med många lojala fans. Ambitionen med vår kampanj är att utifrån vårt långsiktiga koncept – alltsedan 1365 - få fler att upptäcka vårt alkoholfria öl men samtidigt stå stadigt på vår historia, säger Daniel Boltes, affärsområdeschef öl på Galatea som äger Arboga-varumärket.

Enheterna blinkar också åt historiska målningar – till exempel flickan med pärlörhänge.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Galatea

Affärsområdeschef Arboga öl: Daniel Boltes

Marknadsansvarig Brygghuset: Marcus Friari

Garbergs

Projektledare/strateg: Mehrnaz Bejne

Produktionsledare: Birgitta Bergström

AD: Martin Baude/Mattias Dahlqvist

Copy: Johan van der Schoot/Lina Bergman

Formgivare: Rasmus Asp

Designer: Lowe Steiner

Original: Carola Edlund

Motion designer: Maja Nylund

Motion creative: Tola Hirori

Praktikant, produktionsledare: André Ferreira Barbosa

Radio

Swartling Produktion: John Swartling

Mediabyrå: DWISE

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev