Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Arket gör första varumärkeskampanjen

Publicerad: 31 augusti 2020, 11:47

Häromveckan lanserade H&M Arket i Kina. Nu presenterar de den första varumärkeskampanjen för märket.

Ämnen i artikeln:

Arket

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


H&M-koncernen har de senaste åren lanserat en rad nya varumärket, däribland Arket, Cos, Afound och H&M Home. Arket, som sedan 2017 säljer både kläder och inredning, har varit en av de mer lyckade satsningarna. För två veckor sedan lanserades varumärket i Kina.

Nu släpper de sin första globala varumärkeskampanj, fotograferad i Stockholmsområdet. Tanken är att kampanjen ska trycka på den nordiska design som präglar Arkets produktutbud.

– New Nordic Everyday Design kan ses som ett manifest för vår filosofi och vision, som fångar idéer och inspiration som vi ofta utgår från och går tillbaka till i vårt kreativa arbete. Kampanjen representerar öppenhet, innovation och en hängivenhet till att göra de produkter vi använder dagligen lite vackrare, säger Anna Teurnell, head of design på Arket.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev