Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Arla lanserar kepsar med den ikoniska Arla-kon

Publicerad: 6 september 2022, 08:00

Bild 1/2  

Tillsammans med Hatstore har Arla tagit fram kepsar med olika tappningar av Arla-kon, där man har stretchat varumärket en hel del. ”Många har en väldigt positiv syn på och positiva minnen av Arla-kon”, säger Fredrik Larm på Arla.


Ämnen i artikeln:

ArlaKampanjReklamNyheter

Bakgrunden till samarbetet grundar sig i att man håller på att göra en större omarbetning av hela webbshopen. Just Arla-kon är ett välkänt varumärke som redan säljs i flera olika forum.

– Vi insåg att vi har ett av Sveriges mest älskade varumärke som många konsumenter vill ha. Det märks framför allt när vi ute på stora event och har med Arla kon. Vi säljer hundratals av dem trots att det primärt inte är något som vi promotar, säger Fredrik Larm, sponsor och eventchef på Arla.  

Kepsmodet har växt så mycket och man kände att det här var ett bra samarbete för att kunna ta ut varumärket på ett härligt sätt mot en yngre målgrupp.

– Vi har hållit på med den här processen under en lång tid. När Hatstore kontaktade oss kände vi att det här känns som en bra samarbetspartner. De är väldigt duktiga, de kan producera hela vägen och de har bra försäljningskanaler med bra tryck på, säger Fredrik Larm.

Kepsarna i 16 olika utföranden på hemsidan och flera av dem är redan slutsålda. På hemsidan finns allt från kepsar med det vanliga röda Arla-kon till Arla-kon i pridefärger. Även buckethats säljs, varav en med ett klassiskt svartvitt komönster.

Vad förväntar ni er från kampanjen?
– I slutändan är det att människor som gillar vårt varumärke ska kunna köpa en produkt med vår logga på och gå runt med den. Samt att vi kan nå en yngre målgrupp på en ny plattform här. 

Vad betyder Arla-kon för svenskarna?
– Jag tror att Arla-kon står för något som alla växt upp med, en del av det svenska samhället. Vi har juniorverksamhet där vi tar ut skolbarn på bondgårdsbesök och under besöket får alla ett glas med den röda Arla-kon på. Jag tror att många har en väldigt positiv syn på och positiva minnen med Arla-kon. 

Hur tänker ni framåt? Finns det möjlighet till fler samarbeten?
– Vi är alltid öppna för olika förslag om det är rätt för varumärket och rätt för Arla som samarbetspartner. Det kommer att komma väsentligt mer framöver, vi håller på att jobba med det just nu. 

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se

Ämnen i artikeln:

ArlaKampanjReklamNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.