Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Arla rullar ut kampanjsatsning i fyra universitetsstäder

Publicerad: 28 september 2021, 09:14

Ju äldre man är, desto vanligare blir det att skippa frukosten. Det vill Arla förändra genom sin senaste kampanj.


Ämnen i artikeln:

ArlaArla Foods

Med hjälp av en food truck och 22 000 portioner granola, ostmackor, smoothies, kaffe, och mycket mer. Man beräknar att det räcker till 500 studenter per dag, och trucken åker runt i fyra studentstäder i Sverige: Stockholm, Göteborg, Linköping och Uppsala.

– Frukosten är en stund för njutning och ett sätt att samla energi och vi vill inspirera unga vuxna till goda och hälsosamma frukostvanor. Under vår frukostturné ger vi studenter en chans att starta dagen med de bästa förutsättningarna, säger Fredrik Larm som är event- och sponsorchef hos Arla Sverige.

Karin Granlund, som är ansvarig för matinspiration på Arla, menar att frukost inte alltid är en prioritering för unga vuxna, något man vill ändra på.

– Många som läser på universitetet har precis flyttat hemifrån och att ha en frukostfylld kyl står inte högst upp på prioriteringslistan. Vi hoppas kunna ändra på det. En bra frukost är en förutsättning för en hälsosam livsstil och för att orka med dagen, säger hon.

Turnén börjar i dag och pågår fram till 8 oktober.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

ArlaArla Foods

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.