Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Arla varnar för ”cancel culture” och mjölkskam

Publicerad: 27 april 2022, 09:01

En ko.

Foto: Tamilisa Miner/iStockphoto/Getty

Unga personer, veganism och ”cancel culture” hotar mjölkprodukter. Därför lanserar nu mjölkjätten Arla kampanjen ”Don't cancel the cow” i Storbritannien.


Ämnen i artikeln:

Arla FoodsKampanj

Mjölkjätten Arla Foods lanserar en ny kampanj i Storbritannien kallad ”Don't cancel the cow”. Enligt tidningen City AM, som hänvisar till Telegraph, finns det nu en skam kring mjölkprodukter som gör att vissa producenter kastar in handduken.

En annan bakomliggande orsak till reklamkampanjen är att unga personer undviker mjölkprodukter och blir veganer.

I en intervju med Telegraph varnar Graham Wilkinson, jordbrukschef på Arla Foods, för sociala mediers inflytande på unga personer och deras mjölkkonsumtion.

– Vi behöver göra ett bättre jobb att kommunicera vårt budskap, speciellt till yngre personer, säger han till tidningen.

Samtidigt slåss branschen mot inflation och skenande priser för bland annat drivmedel, foder och gödselprodukter och experter varnar att mjölkpriset kan stiga med så mycket som 50 procent.

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

Arla FoodsKampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.