Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Armand ”Mondo” Duplantis i kampanj för Eton

Publicerad: 14 oktober 2022, 07:05

Armand ”Mondo” Duplantis och Desiré Inglander i kampanj för Eton.

Kampanjen ”Moments Make the Man” är ett porträtt av alla de ögonblick, både stora och små, som definierar en persons liv och de ögonblick som inte hänt än. Med sig har Eton Armand ”Mondo” Duplantis.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjNord DDB

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


 Eton vill inspirera folk att omfamna varje ögonblick. De menar att varje stund spelar en väsentlig roll i att forma oss till den vi är, den vi har varit, och den vi strävar efter att bli. För att uppmuntra och möjliggöra för folk att skapa sig fler upplevelser gör Eton också det möjligt att låna ett urval av deras signaturplagg utan kostnad.

– Etons kunder befinner sig på en konstant resa där de strävar efter att bli den bästa versionen av sig själv. Det är en resa som består av ögonblick, allt från storslagna stunder till vardagsrutiner. Vi hoppas kunna inspirera människor till att göra det mesta av varje ögonblick genom den här kampanjen, och att kunna bistå våra kunder i att känna sig lite extra bekväma och självsäkra på vägen, oavsett om det handlar om ett livsavgörande ögonblick eller ej. För i slutet av dagen är det livets alla ögonblick som definierar vem vi är” säger David Thörewik, vd på Eton i ett pressmeddelande.

”Moments Make the Man” berättas genom en kort film, där varje scen representerar ett ögonblick i Mondos liv. Han delar med sig och reflekterar över de erfarenheterna som har kommit att definierat honom, både som atlet och person. Från hans stora atletiska framgångar, till att bli kär, och andra mer vardagliga ögonblick. Alla dessa ögonblick, oavsett hur stora, formar en mans liv. Den svenska modellen Desiré Inglander, som också är Mondos flickvän, medverkar även i några scener för att illustrera ett annat avgörande ögonblick, att skapa ett hem tillsammans med någon. Mondo är stylad i Etons signaturplagg samt delar av den nya höstkollektionen.

Eton uppmanar i samband med kampanjen alla att skapa mer minnesvärda ögonblick via butiksaktiveringen ”Define your Moment”, några av plaggen finns till låns, utan kostnad. Den uthyrningsbara kollektionen består av utvalda plagg där varje person kan låna upp till två plagg. Man får hyra plaggen i 72 timmar, och vid retur uppmanas kunden att dela med sig av ett ögonblick de upplevde medan de bar Eton under hashtaggen #MomentsDefineYou. Erbjudandet är gratis, men låntagaren lämnar en deposition vid lånet som sedan betalas tillbaka vid retur. ”Define your Moment” är tillgängligt under en begränsad period, från den 19 oktober till och med den 6 november hos utvalda butiker i Stockholm, New York, och London.

– Trots att jag är lyckligt lottad och har fått uppleva några otroligt storslagna ögonblick, träffat några av de bästa atleterna i världen, och slagit ett par rekord, definierar de minsta och mest personliga ögonblicken mig lika mycket, både som atlet, person, och man. Jag hoppas att jag, tillsammans med Eton, kommer kunna inspirera människor att uppskatta alla livets ögonblick samtidigt som de förverkligar sina drömmar,” säger Mondo Duplantis.

Moments Make the Man är varumärkeskampanjen efterföljande teasern ”What Does it Take?” som lanserades i somras. Båda kampanjerna går hand i hand med Etons nya strategi för att attrahera en yngre målgrupp med målet att skapa ökad varumärkestillväxt och kännedom om märket. 

”I den här kampanjen ville vi tillsammans med Eton illustrera hur livets alla ögonblick formar oss, även för en hyllad idrottare som Mondo, och inspirera andra till att uppskatta också de små stunderna. Genom att även lyfta livets mindre ögonblick får vi komma närmare personen Mondo och se honom i ett mer autentiskt och vardagligt ljus, och ta del av alla de andra stunder som också definierar oss”, berättar Cecilia af Petersens, design director, och Elin Jansson, creative senior designer på NORD DDB.

Arbetsgrupp

Kund: Eton

Reklambyrå: NORD DDB

Fotograf: Johnny Kangasniemi

Produktionsbolag: Syndicate

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev