Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Arne Hegerfors gör comeback – kommenterar e-sport i Länsförsäkringars nya kampanj

Publicerad: 3 juni 2022, 11:00

Foto: Studio Mint

I dag ägnar sig 9 av 10 unga med gaming i någon form. Trots det finns en misstänksamhet mot spelandet och samhällets stöd är bristfälligt. Nu satsar Länsförsäkringar på ungdomar som håller på med gaming.


Ämnen i artikeln:

Stendahls ReklambyråStendahlsLänsförsäkringarArne HegerforsNyheter

– Med det här initiativet ställer vi oss på ungdomarnas sida för att få fler vuxna att engagera sig i sina barns gaming, berättar Helena Isaksson, marknadschef på Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän.

Därför blir Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Sveriges första namnsponsor till en arena för gamers. Idén till namnsponsringen och kampanjen är framtagen i samarbete med Stendahls. 

Precis som idrottsanläggningar och sporthallar skapar förutsättningar för ungdomar att växa och utvecklas inom till exempel fotboll och tennis kan en e-sportarena vara en viktig del för att utveckla talanger inom gaming. 

I kampanjfilmen hör vi en välbekant stämma när Arne Hegerfors som för de flesta representerar den traditionella idrottsvärlden nu gör comeback och för talan för framtidens talanger inom gaming.

– Namnsponsring är ju lite av en kronjuvel inom klassisk idrottssponsring, med många lustiga arenanamn till följd. Därför tyckte vi att att det är ett ganska självklart drag att göra för att ge gaming samma erkännande, säger Mikael Andersson, copywriter på Stendahls.

Tanken är att Länsförsäkringar E-sport Arena ska bidra positivt till Västsveriges gamingliv på olika sätt. I samband med lanseringskampanjen införs till exempel gratis speltid för föräldrar i E-sportarenan, men målsättningen är att Länsförsäkringar E-sport Arena även ska bli ett nav för olika gaming-event under året.

Initiativet är en del av Länsförsäkringar Göteborg och Bohusläns hållbarhetsarbete där ungas psykiska hälsa står i fokus: 

– Vi har tidigare fokuserat på att skapa bra vägar till stöd för unga gamers som behöver det genom att tillsammans med Friends utbilda ansvarsfulla gamers till Digitala Trygghetsvärdar i spelvärlden. Vi tror att alla mår bra av att känna att ens intresse tas på allvar, oavsett vad det är, säger Lisa Bragée, hållbarhetsansvarig på Länsförsäkringar.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Reklambyrå – Stendahls

Mikael Andersson, Copywriter

Dennis Rosenqvist, Art Director

Alexander Skoglund, Art Director

Oscar Plasidius, Creative Director

Annie Lundgren, PR

Anna Lotto, Projektledare

Karin Hedberg, Projektledare

Peter Ohlsson, Kundansvarig

Kund – Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Helena Isaksson, Marknadschef

Tobias Groth, Digital strateg

Lisa Bragée, Hållbarhetsansvarig

Produktionsbolag film – Stygn

Richard Tsalikis, Producer

Linus Hällström, Director/DOP

Sofie Gällerspång, Produktionsledare

Pierre Wernäng, Colorist

Produktionsbolag foto – Studio Mint

Karl Vestklev, Retusch

Emil Daniel, Fotograf

 

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.