Kampanj
Artisten Newkid jagar juldeal i ny kampanj från Comviq
Publicerad: 22 november 2021, 10:03
”Samspelet mellan Alex och våra karaktärer gör detta till en riktigt härlig julfilm som vi hoppas sticker ut under perioden”, säger Tele2:s marknadschef Jonas Lundquist.
Det börjar bli en tradition. Karim och Nadja får än en gång sällskap av artisten Alexander ”Newkid” Ferrer som tillsammans tar upp jakten på årets juldeal. Filmerna är tonsatta med Alex nysläppta singel ”Ingen luft mellan oss”, skriven av honom själv i samarbete med Ana Diaz och Johan Lindbrant.
– Ett fortsatt samarbete med Newkid kändes självklart. Samspelet mellan Alex och våra karaktärer gör detta till en riktigt härlig julfilm som vi hoppas sticker ut under perioden. Och med musik från ett album med hopp och gemenskap som tema blir det en perfekt matchning, säger Jonas Lundquist, marknadschef på Tele2 i ett pressmeddelande.
”Årets Juldeal” som bygger på ett taktiskt erbjudande är även anpassad för Black Friday och går live 19 november på TV följt av OLV, sociala medier och display. Precis som Comviqs senaste kampanjer har denna tagits fram inhouse i samarbete med ett team från Edisen (fd. Chimney). Bakom filmproduktion och regi står Acne, med regissören Tomas Skoging i spetsen.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Creative lead/Copywriter: Marcus Sjöberg, Reklamchef: Åke Balfors, Comviq/Tele2 AB
Produktionsbolag: Acne
Regissör: Tomas Skoging
Producent: Mats Wolgers
Byråproducent: Johan Sundbaum/Gustav Garhammar, Edisen
SoMe-producent/kreatör: Buster Friberg,
Postproduction: Edisen
Mediabyrå: Mediacom
Musik – Artist: ”Ingen luft mellan oss” – Newkid
Head of Brand Partnerships, Sony Music: Daniel Höglund
A&R, Sony Music: Martin Norman