Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Asics och Stadium lanserar löparsko med Snapchat-spel

Publicerad: 18 augusti 2021, 08:59

Augmented reality, AR, har blivit ett vanligare inslag i reklamvärlden. Asics och Stadium följer trenden och släpper spelet Bounce Blast för att marknadsföra löparskon Novablast 2.


Ämnen i artikeln:

StadiumAugmented realitySnapchat

I spelet, som finns tillgängligt via en Snapchat-lins, samlar man poäng genom att ”blasta” objekt med löparskorna i AR.

– Genom att använda oss av AR och ett gamification-upplägg kan den som spelar uppleva hur skon ser ut på fötterna, utan att faktiskt prova dem. Det är ett helt nytt sätt för oss att kommunicera våra produkter, säger Robin Liljestrand, Brand Engagement Manager på Stadium i ett pressmeddelande.

Kampanjen, ”Release your bounce”, är framtagen av Stadium och contentbyrån Glory Days. Studion DVA har utvecklat AR-spelet. 

– Det är roligt att Stadium fortsätter att pusha gränsen för hur en kampanj kan se ut och vad den kan innehålla. Med gamification-elementet kan vi komma ännu närmare mottagaren och erbjuda en upplevelse av produkt och varumärke i de digitala kanalerna som är svårslaget, säger Daniel Roos, Account Director på Glory Days i pressmeddelandet.

LÄS OCKSÅ: Så styr du marknadsavdelningen in i framtiden – 24 insikter om branschens brännande frågor 

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News