Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

ASMR i Volts första kampanj för Elite Hotels

Publicerad: 6 december 2021, 11:14

Nu lanserar Elite Hotels en kampanj som aktiverar hörselsinnet och lyfter ljuden av en hotellvistelse.


Ämnen i artikeln:

VoltLjuddesign

Elite Hotels of Sweden är Sveriges största familjeägda hotellverksamhet med ett fyrtiotal hotell över hela landet. I november förra året tillträdde Tomas Bäcklund som ny marknadschef, och under våren har bolaget tagit ett nytt grepp om kommunikationen med Volt som ny reklambyrå. Ett varumärkesarbete har genomförts med en kommunikationsinriktning som lyfter de sinnesupplevelser som en hotellvistelse innefattar.

Under vintern lanseras den första kampanjen där ljudupplevelsen är i fokus. I elva ASMR-videos har allt från frasiga croissanter, perfekta duschstrålar och nytvättade dunkuddar fångats i detalj i samarbete med Martin Mighetto, en av Sveriges främsta ljuddesigners.

De elva filmerna kommer att synas på digitala plattformar och som TVC. Ljuden i filmerna fångades med en extra känslig och riktad mikrofon för att ta upp varje nyans av ljudet och aktivera hörselsinnet hos mottagaren.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

– Vi har lagt stor kraft på att välja ut de ljud som både triggar vårt lustcentrum och som kan kopplas specifikt till Elite Hotels erbjudande. Därefter tog Martin Mighetto över och såg till att det visuella och audiella synkade i detalj på ett sätt som suger in mottagaren i ljudet. Allt i bästa ASMR-anda, säger Christian Jörgensen, art director på Volt.

 

Arbetsgrupp

Volt: Jenny Meckbach, Cornelia Wangel, Henrik Stampe, Fabian Mannheimer, Jonna Liljendahl, Jan Sjöberg, Christian Jörgensen, Johan Sundberg, Simón Jesus Ubeira, Daniel Eriksson, Joakim Ohlsson.


Elite Hotels:

CMO: Tomas Bäcklund

Head of Market operations: Erica Stigerud

Senior social manager: Anna af Sillén

Social and growth manager: Ida Schinkler

Social manager: Csilla Vincefi Nee

Market Coordinator: Karin Pettersson

Market Coordinator: Rebecka Andersson Lööv

Market Coordinator: Johanna Wahlström

Market Coordinator: Kristina Hammoud

Market Coordinator: Charlotte Berglind

Customer Loyalty manager: Daniel Johansson

Customer Loyalty coordinator: Jenny Nölvand

Regi/Foto/Film: Tobias Lundqvist

Stylist: Kristina Tjäder

Regi/Klipp: Adi Omanovic

Ljud: Martin Mighetto

Colorist: Edward Negussie

 

Ämnen i artikeln:

VoltLjuddesign

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.