Kampanj
Återvinningsbolag etablerar sig i Sverige och lanserar första kampanjen
Publicerad: 11 april 2023, 08:33
Foto: Pressbild
Sverige får mer konkurrens på återvinningsmarknaden. Nu startar Remondis upp verksamheten – och lanserar bolagets första kampanj.
Remondis, det tyska och tillika tredje största, återvinningsföretaget globalt går nu in på den svenska marknaden. Samtidigt lanserar de sin första kampanj i Sverige – som hyllar ”sopgubbarna”.
I ett pressmeddelande beskriver bolaget att de under vintern har arbetat tätt tillsammans med kommunikationsbyrån Det med att ta fram en kommunikationsstrategi och koncept för att etablera företaget på den svenska marknaden.
LÄS OCKSÅ: Tyska chokladtillverkarens pik mot Marabou: ”Mycket fuffens idag”
I april rullar första kampanjen med konceptet ”ärligt talat, nu återvinner vi” ut. De beskriver budskapet som tydligt och att det ”nu är det dags att få saker och ting att hända”.
– För att bli ett tydligt alternativ på den svenska marknaden var det viktigt att hitta ett uttryck som snabbt förmedlar vilka vi är. Och eftersom vi är riktiga doers, tycker jag vi har lyckats med det, säger Kristoffer Nordenstaaf, marknads- och hållbarhetschef på Remondis.
Anna Sjöberg, projektledare på Det, säger i ett pressmeddelande:
– Det är otroligt spännande att få samarbeta med ett företag med stor vilja och stort mod, i en bransch som faktiskt har möjlighet att påverka klimatavtryck, på riktigt.
LÄS OCKSÅ: Nils Andersson Wimby: Företagens hållbarhetsarbete måste bli mer hållbart