Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

ATG Melloaktiverar – marknadschef i centrum för kampanjen

Publicerad: 31 Januari 2020, 09:10

ATG vill visa att de erbjuder mer än bara spel på hästar. När Melodifestivalen nu drar i gång vill de locka tittarna som zappar mellan trav och schlager. Till sin hjälp tar de Stefan Eriksson, marknadschef på Sundbyholms travbana.


Ämnen i artikeln:

ATG

Sedan den nya spellagstiftningen trädde i kraft för lite drygt ett år sedan har ATG breddat sitt utbud bortom spel på hästar, en breddning man satsat hårt på att kommunicera.

När Melodifestivalen har premiär på lördag gör de ytterligare en aktivering för att visa på det breddade utbudet.

– Varje lördag samlas hundratusentals svenskar framför travsändningarna för att spela V75. En timme efter sista loppet börjar Melodifestivalen och vi är övertygade om att många av våra kunder zappar från trav till schlager. Vi erbjuder spel på båda och det känns som vi hittat en rolig paketering som förenar två av Sveriges folkligaste företeelser, säger Martina Olsson, PR manager på ATG.

Kampanjens frontfigur är Stefan Eriksson, till vardags marknadschef på Sundbyholms travbana. Vid sidan av jobbet är Stefan Eriksson ett stort Mello-fan och i schlagerkretsar har han gjort sig ett namn som ”Glitter-Stefan”, ett smeknamn han i ATG:s kampanj får göra skäl för.

– Stefan är en klockren ambassadör som på ett trovärdigt sätt gifter samman schlager och trav. Det roligaste är den paljettklädda kuskdressen vi sydde upp åt honom inför plåtningen av den nya kampanjen. Den är otrolig, gifter verkligen samman två världar, och återkommer i samtliga marknadsföringsuttag.

Kampanjen inleddes i går och syns i pr-aktiviteter, sociala medier, print, sändningar, butik och CRM-utskick. ATG kommer även ha ett schalgerrelaterat quiz i sitt live casino. Bland byråerna som är inblandade i kampanjen finns Wavemaker och NoA-byrån BKRY.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ATG

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.