Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

ATG och Åkestam Holst släpper ut ny hästhit

Publicerad: 25 oktober 2021, 08:35

”Who let the dogs out?”, den gamla dängan tänker ni. I ATG:s senaste reklamfilm får Baha Mens 21 år gamla världshit nytt liv.


Ämnen i artikeln:

ATGÅkestam Holst

ATG har tidigare låtit sina hästar sjunga Mozart, ”Sukiyaki” och ”Putti Putti” i Åkestam Holsts reklamfilmer. Nu är det nu dags för ”Who let the dogs out?”, Baha Mens superhit från år 2000. Med låten vill ATG påminna om att bolaget ”hela tiden levererar”.  

Konceptet där de sjungande hästarna hyllar framgångsrika spelare är nu inne på sitt tredje år. Det övergripande syftet med kommunikationen är att underhålla.

– Historierna är uppsluppet lättviktiga, gränsande till nonsens, vilket också gör dem lätta att gilla, säger kreatörerna Mark Ardelius och Jesper Holst på Åkestam Holst i en kommentar.   

Filmen gick upp på TV4, VOD och i SoMe i förra veckan. Bart Timmer regisserade och Bacon Oslo producerade. 

Arbetsgrupp

ATG:

Peter Dennbrink, marknadschef häst

Camilla Stenlund, projektledare

Åkestam Holst NoA:

Jesper Holst, AD

Mark Ardelius, copywriter

Magnus Hamberg, projektledare

Henrik Sjödin, strateg

Ikka Norberg, produktionsledare

Helena DeBrun, byråproducent

Rosanna Hagald, social media specialist

BKRY NoA:

Lotta Persson, original

Bacon Oslo:

Bart Timmer, regissör

Magne Lyngner, exekutiv producent

Øystein K. Dyb, producent

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ATGÅkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.