Kampanj
ATG-profilerna gratulerar kunderna på födelsedagen med hjälp av Seens teknik
Publicerad: 27 september 2022, 08:20
I flera år har ATG skickat ut födelsedagshälsningar till sina kunder. Nu tar man hjälp av Seens teknik för att automatisera utskicken.
Sedan ett par år tillbaka har ATG skickat personliga födelsedagsfilmer till sina kunder. Nyligen har man inlett ett samarbete med norska Seen, som också jobbat med Moderaterna, Ving och Håll Sverige Rent.
– ATG är föregångare inom personaliserad kommunikation, och det är så klart väldigt roligt att få jobba tillsammans med dem. Detta är med vissa mått mätt det största helautomatiserade projektet i Seens historia med sina mer än 3000 unika födelsedagsfilmer som skapas och skickas till ATGs marketing automation system varje dag, året om, säger Joachim Medalen, vd för Seen i Sverige.
Seens tekniska lösning gör att filmerna kan skapas och skickas ut helt automatiskt. Filmerna är enligt ATG mycket uppskattade bland kunderna och enligt bolaget ses varje film i genomsnitt tre gånger.
– Gratulationsfilmen som gick live precis innan sommaren har gett fina resultat. Mottagarna får ett mejl från ATG med en personaliserad miniatyrbild och länk till sin film. 82 procent av de som klickar sig vidare till sin film ser den – och varje film blir sedd i genomsnitt 3 gånger. Resultaten vi sett för ATG så här långt är riktigt bra, och vid en närmare analys faktiskt bäst av de projekt som kan ses som jämförbara, säger Dennis Wall, customer success manager på Seen.
I filmen gratuleras kunden av bland annat herrlandslaget i handboll, Ola Wenström, podcastduon Claes Åkeson och Ricard Norman, och givetvis också ponnyn Vinnie.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.