Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 20 Mars 2020, 09:38
Hyundai rullar ut global kampanj i samband med deras lansering av nya Elantra. B-Reel ligger bakom filmerna.
Kampanjen är framtagen av B-Reels New York-kontor. När man tittar på filmerna blir det tydligt att bilmärket haft en strävan att göra reklamfilm bortom den mall av generiska budskap och tonalitet som inte sällan präglar kampanjerna inom kategorin. Här har Hyundai riktat sig särskilt mot millennials och Gen Z med budskapet ”This is how you dare”.
Johan Dahlqvist, Group ECD som styr det kreativa på global nivå, och som därmed leder samarbetet över kontorsgränserna säger så här om kampanjen:
– Globala bilfilmer är inte superlätta att navigera undan från total irrelevans och snömos-kollaps. Därför är det kul att vi och teamet i NY fått förtroendet att försöka ge Hyundai en tonart som andas lite mer nutid, lite mer ungdom, om än förhöjt i en härlig musikvideo-soppa.
Kampanjen kommer gå globalt i TV, online, utomhus, i butik och i print.