Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 14 januari 2020, 13:11
Babbels nya kampanj fokuserar på glädjen och möjligheterna med att lära sig ett nytt språk.
Foto: Pressbild
Med sin senaste globala kampanj ”Accent Yourself” vill Babbel hylla brytningar och få människor att se dem som något att vara stolt över.
Språkappen Babbels nya globala kampanj ”Accent Yourself” fokuserar på glädjen och möjligheterna med att lära sig ett nytt språk, men också på situationer som kan uppstå när man börjar använda ett nytt språk. I en global undersökning som togs fram i samband med kampanjen framgår det att 69 procent känner sig hindrade att tala sitt nya språk av rädsla för att göra bort sig.
– Vi uppmuntrar människor att lära sig ett nytt språk: de bör använda det, göra misstag och samtidigt fira all framgång. Det handlar om att minska hinder och uppmuntra, eftersom kommunikation mellan människor och olika kulturer är underbart och inte något att vara rädd för, säger, Sylvain Lierre, varumärkeschef på Babbel, i ett pressmeddelande.
Kampanjen går globalt under första halvåret på Babbels samtliga marknader, framför allt i TV och digitala kanaler. ”Accent Yourself” är framtagen av Babbels byråpartner Forsman & Bodenfors, ett samarbete som inleddes våren 2019.
– En sak som slog oss under det här arbetet är att alla som lär sig ett nytt språk är hjältar. Med den här kampanjen vill vi lyfta fram de som vågar och få ännu fler att våga. ”Accent Yourself” visar på hur det som inte är perfekt egentligen är ett bevis på ett oerhört mod, säger Elin Johansson, art director på Forsman & Bodenfors, i pressmeddelandet.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Byrå: Forsman & Bodenfors
Art Directors: Elin Johansson, Maria Fridman
Copywriter: Elisabeth Christensson
Account Directors: Lena Olander, Greger Andersson, Margarita Testa
Account Executives: Martin Johansson
Designers: Jerry Wass
Agency Producer: Anna Junker Lundin
Planner: Chris Baumann
PR Strategist: Robert Johnsson
Digital Strategist: Peter Gaudiano
Film:
Director: Truman & Cooper
Director of Photography: Adolpho Veloso
Editor: Paul O’Reilly
Production company: Blink
Executive Producer: Paul Weston
Producer: Corin Taylor
Grade: Black Kite
Sound Design: 750mph
Online: Black Kite
Musik:
Composer Name: John Tristan Williams
Track Title: Krupa Shuffle
Publisher: Major Tom Media limited
Bild:
Photographer: Nicolina Knapp