Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Babbel hyllar brytningar i ny global kampanj

Publicerad: 14 Januari 2020, 13:11

Babbels nya kampanj fokuserar på glädjen och möjligheterna med att lära sig ett nytt språk.

Foto: Pressbild

Med sin senaste globala kampanj ”Accent Yourself” vill Babbel hylla brytningar och få människor att se dem som något att vara stolt över.


Språkappen Babbels nya globala kampanj ”Accent Yourself” fokuserar på glädjen och möjligheterna med att lära sig ett nytt språk, men också på situationer som kan uppstå när man börjar använda ett nytt språk. I en global undersökning som togs fram i samband med kampanjen framgår det att 69 procent känner sig hindrade att tala sitt nya språk av rädsla för att göra bort sig.

– Vi uppmuntrar människor att lära sig ett nytt språk: de bör använda det, göra misstag och samtidigt fira all framgång. Det handlar om att minska hinder och uppmuntra, eftersom kommunikation mellan människor och olika kulturer är underbart och inte något att vara rädd för, säger, Sylvain Lierre, varumärkeschef på Babbel, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen går globalt under första halvåret på Babbels samtliga marknader, framför allt i TV och digitala kanaler. ”Accent Yourself” är framtagen av Babbels byråpartner Forsman & Bodenfors, ett samarbete som inleddes våren 2019

– En sak som slog oss under det här arbetet är att alla som lär sig ett nytt språk är hjältar. Med den här kampanjen vill vi lyfta fram de som vågar och få ännu fler att våga. ”Accent Yourself” visar på hur det som inte är perfekt egentligen är ett bevis på ett oerhört mod, säger Elin Johansson, art director på Forsman & Bodenfors, i pressmeddelandet. 

Arbetsgrupp

Byrå: Forsman & Bodenfors

Art Directors: Elin Johansson, Maria Fridman

Copywriter: Elisabeth Christensson

Account Directors: Lena Olander, Greger Andersson, Margarita Testa

Account Executives: Martin Johansson

Designers: Jerry Wass

Agency Producer: Anna Junker Lundin

Planner: Chris Baumann

PR Strategist: Robert Johnsson

Digital Strategist: Peter Gaudiano

 

Film: 

Director: Truman & Cooper

Director of Photography: Adolpho Veloso

Editor: Paul O’Reilly

Production company: Blink

Executive Producer: Paul Weston

Producer: Corin Taylor

Grade: Black Kite

Sound Design: 750mph

Online: Black Kite

 

Musik:

Composer Name: John Tristan Williams

Track Title: Krupa Shuffle

Publisher: Major Tom Media limited

 

Bild: 

Photographer: Nicolina Knapp

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.