tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Bank öppnar pizzeria – och säljer pizzor för tio kronor styck

Publicerad: 16 januari 2023, 09:32

Marginalen bank lanserar en kampanj där de säljer pizzor för tio kronor styck i centrala Stockholm.

Foto: Pressbild/Marginalen Bank

Januari är känd som en av årets fattigaste månader. Det uppmärksammar nu Marginalen bank som lanserar en kampanj där de säljer pizzor för 10 kronor styck i centrala Stockholm.

Ämnen i artikeln:

KampanjNyheter

JW


Julmat, julklappar och resor till släkt och vänner. Januari har blivit känd som årets fattigaste månad. Inflationen, med reallönesänkningar som konsekvens, och högre elpriser har gjort januari fattigare än normalt för många. 

Därför lanserar nu Marginalen Bank en kampanj för att ”ljusa upp tillvaron under årets fattigaste dagar”, skriver banken i ett pressmeddelande. 

LÄS OCKSÅ: Grisföretagarnas kampanj retar gallfeber på kosttillskottsbranschen: ”Det värsta jag har sett” 

Den 23 och 24 januari öppnar de därför en pop-up pizzeria i Vasastan i Stockholm där banken säljer pizzor för tio kronor styck. Pizzorna tillagas av kokboksförfattaren och matkreatören Jimmy Guo, känd från Sveriges mästerkock 2022. Enligt Marginalen Bank kan restaurangbesökarna kan vänta sig annorlunda smaker och ingredienser, bland annat en pizza med pekinganka.

– Det fina med pizza är att det är ett hantverk som förädlar något så enkelt som mjöl och vatten till något fantastiskt. Jag har experimenterat med spännande smaker inspirerade av det kinesiska köket för att ge besökarna en helt ny upplevelse av pizza, säger Jimmy Guo.

– Att öppna en pizzeria är kanske inte det första man tänker att en bank ska göra, men det är viktigt för oss att hjälpa till att öka marginalerna i människors vardag. Vi hoppas att denna upplevelse ska ge besökarna glädje och inspiration nu när den behövs som mest, säger Emma Glennow, Head of Brand och Innovation på Marginalen Bank.

LÄS OCKSÅ: Polarbröd sänker ambitionsnivån i nytt reklamkoncept: ”Ett norrländskt sätt att se på världen”

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev