Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Banken vänder lågkonjunktur till liggkonjunktur

Publicerad: 4 oktober 2022, 08:38

Olika förväntningar och prioriteringar av ekonomin kan leda till många onödiga konflikter i en relation. Med en ny kampanj ska Nordax Bank hjälpa svenskarna till en bättre relation - genom att få par att prata om pengar.

Ämnen i artikeln:

NyheterNordax

R

Redaktionen

red@resume.se


Går du i hemlighet runt och stör dig på din partners dyra vanor? Knyter du handen i fickan i stället för att säga ifrån när något känns för dyrt?  Det kanske skaver och är jobbigt att ta upp. Lustonomi handlar helt enkelt om konsten att prata om pengar, utan att tappa lusten. 

På kampanjsidan hittar användarna 15 viktiga och känsliga frågor om pengar som par uppmuntras ställa till varandra för att öppna upp samtalet. Dessutom lanserar Nordax ett gäng kampanjfilmer där världens första Lustonom guidar par genom lustens korridorer från sitt hemliga retreat någonstans i de norrländska skogarna. 

– Det är klart att par som orkar prata pengar och vågar dela sina ekonomiska drömmar och preferenser också får en bättre relation. För många blir det nog mer angeläget än någonsin nu med tanke på tiden vi lever i. Genom nöd och lust och hög- och lågkonjunktur så att säga, säger Hanna Belander chief marketing officer på Nordax i ett pressmeddelande. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Kampanjen kommer synas i digitala kanaler samt tunnelbana och OOH. 

Arbetsgrupp

Nordax Bank:

Felix Holfve - Creative Director

Robin Sjöblom - Creative Director

Hanna Belander - CMO & creative

Jonas Axblom - Social Media & Campaign Strategist

Malin Thell - Marketing Coordinator

Anna Berg - Content manager

Max Lundmark - Senior Digital Marketing Specialist


Wikberg&Frisk

André Frisk, Founding Partner

Linda Lingstedt, PR-konsult

Elvira Andersson, PR-konsult



Produktion: Brand New Content

Kreatör/manus/regi: Henrik Wahlström

Kreatör/manus/regi: Leo Riggebo

Exekutiv producent: Klas Lindberg

Fotograf/postproduktion: Erik Hassel


Mediabyrå: MediaCom


Digital byrå: Precis Digital

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev