Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 19 december 2019, 12:43
I Stadmissionens nya kampanj firas julen i en trappuppgång.
Foto: Stadsmissionen / Dear Friends
I Stadsmissionens julkampanj lyfter organisationen den ökade fattigdomen bland barnfamiljer i Göteborg.
I Stadsmissions julkampanj, framtagen av Dear Friends, skildras ett annorlunda julfirande i en trappuppgång i ett hyreshus i Göteborg.
Bakgrunden till kampanjen är att allt fler barnfamiljer i Göteborg lever i fattigdom, och under julen är de extra utsatta. Filmen bygger på en enkel insikt – den godaste julmaten är den du inte äter själv.
– Vi ville visa hur julen kan se ut för barn som växer upp i fattiga familjer och samtidigt få människor att förstå hur enkelt det är att hjälpa till, att dela med sig, säger Agnes Edin, copywriter på Dear Friends, i ett pressmeddelande.
Filmen rullar på TV4 och TV4Play.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Calle Österberg, creative director, Dear Friends
Agnes Edin, copywriter, Dear Friends
Katarina Amneus, projektledare, Dear Friends
Roger Brovik, kundansvarig, Dear Friends
Mikael Fridén, originalare, Dear Friends
Richard Tsalikis, producent, Oddway Film Production
Anton Källrot, regissör, Oddway Film Production
Ludvig Woll, DOP, Oddway Film Production
Daniel Medin, Ljudbyrån
Tomas Carlström, insamlings- och kommunikationschef, pressansvarig, Göteborgs Stadsmission
Martin Watsfeldt, kampanjansvarig privata gåvogivare, Göteborgs Stadsmission
Jennie Elheim, ansvarig företagssamarbeten, Göteborgs Stadsmission
Frida Lundmark, kommunikatör och digital marknadsförare, Göteborgs Stadsmission
Sofie Eriksson, kommunikatör och kontaktperson för församlingar/pastorat, Göteborgs Stadsmission