Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Barn firar jul i trappuppgång i Stadsmissionens julfilm

Publicerad: 19 December 2019, 12:43

I Stadmissionens nya kampanj firas julen i en trappuppgång.

Foto: Stadsmissionen / Dear Friends

I Stadsmissionens julkampanj lyfter organisationen den ökade fattigdomen bland barnfamiljer i Göteborg.


Ämnen i artikeln:

JulkampanjDear FriendsStadsmissionen

I Stadsmissions julkampanj, framtagen av Dear Friends, skildras ett annorlunda julfirande i en trappuppgång i ett hyreshus i Göteborg. 

Bakgrunden till kampanjen är att allt fler barnfamiljer i Göteborg lever i fattigdom, och under julen är de extra utsatta. Filmen bygger på en enkel insikt – den godaste julmaten är den du inte äter själv. 

– Vi ville visa hur julen kan se ut för barn som växer upp i fattiga familjer och samtidigt få människor att förstå hur enkelt det är att hjälpa till, att dela med sig, säger Agnes Edin, copywriter på Dear Friends, i ett pressmeddelande. 

Filmen rullar på TV4 och TV4Play.

Arbetsgrupp

Calle Österberg, creative director, Dear Friends

Agnes Edin, copywriter, Dear Friends

Katarina Amneus, projektledare, Dear Friends

Roger Brovik, kundansvarig, Dear Friends

Mikael Fridén, originalare, Dear Friends

Richard Tsalikis, producent, Oddway Film Production

Anton Källrot, regissör, Oddway Film Production

Ludvig Woll, DOP, Oddway Film Production

Daniel Medin, Ljudbyrån

Tomas Carlström, insamlings- och kommunikationschef, pressansvarig, Göteborgs Stadsmission 

Martin Watsfeldt, kampanjansvarig privata gåvogivare, Göteborgs Stadsmission 

Jennie Elheim, ansvarig företagssamarbeten, Göteborgs Stadsmission 

Frida Lundmark, kommunikatör och digital marknadsförare, Göteborgs Stadsmission 

Sofie Eriksson, kommunikatör och kontaktperson för församlingar/pastorat, Göteborgs Stadsmission

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.