Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Barncancerfonden låter barn sköta ”säljsnacket” i jul

Publicerad: 14 december 2020, 09:57

Inför julen lanserar Barncancerfonden en julkampanj tillsammans med Garbergs där drabbade barn sköter införsäljningen.


Ämnen i artikeln:

BarncancerfondenGarbergs

I filmer på Linkedin och Youtube får vi höra Eston 9 år tala direkt till landets företagare. Budskapet är konkret och tydligt – hoppas över julklapparna till anställda och kunder i år och ge pengarna till barncancerforskning i stället.

– Vi behöver fler företag i kampen mot cancer och har därför bestämt oss för att testa en mer företagsanpassad kommunikation, vi börjar nu till julen men kommer även fortsätta efter helgerna, berättar Michel Brygiewicz, marknadschef på Barncancerfonden i en kommentar.

Barncancerfonden har sedan 1982 arbetat för att fler barn ska överleva cancer samt med att stötta drabbade familjer. Under samma period har överlevnaden ökat till cirka 85 procent. Trots det är barncancer fortfarande den vanligaste dödsorsaken för barn mellan 1 och 14 år i Sverige.

– Resultaten av insamlingen fortsätter att visa på en helt fantastisk utveckling, det är tydligt att varje krona som kommer in till Barncancerfonden ger resultat. Men 85 procent räcker inte, vi måste tänka på varje barn och varje familj som drabbas, säger Michel Brygiewicz.

Arbetsgrupp

Barncancerfonden:

Michel Brygiewicz Marknadschef

Anne Bergsten Kreativ chef Varumärke

Johnny F Kroneld Enhetschef Kampanj och Event

 

Garbergs:

Art Director Mattias Dahlqvist

Copywriter Fredrik Sundqvist

Formgivare/designer Lowe Steiner

Original Carola Edlund

Projektledare Mehrnaz Bejne

Produktionsledare Birgitta Bergström

Garbergs film, 

Motion creative Iris Rylander

Fotograf Frida Ström

 

 

Produktionsbolag FLX

HEAD OF COMMERCIAL & BRANDED CONTENT Therese Pettersson

EXEKUTIVE PRODUCENT/PRODUCENT Johan Gabous

REGISSÖR Fredrik Falck

PRODUKTIONSLEDARE Klara Magneteg

FOTOGRAF Paul Evans

B-FOTO Erik Hassel

ELEKTRIKER Pontus Hellberg

EL ASST  Joel Andersson

LJUDTEKNIKER Stefan Brag

REKVISITÖR Amanda Meistefalk

REKVISITA ASST Lisa Konrad

KOSTYM/MAKE Anna Göransson

PROD ASST  Joel Johansson

 POST (offline/online/ljud) The Line

TEKNIK/UTRUSNING  Ljud & Bildmedia

STUDIO Infinity Studios

 

Always Frank

Byråproducent Peter Sarhammar 

 

Mediabyrå:Carat

Client Director   Evelina Dahlman 

Activation Manager   Linnea Andersson

Medverkande

Barn

Extra tack till Eston 

Extra tack till Isabelle

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BarncancerfondenGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.