Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Barnens drömmar i centrum i Rädda Barnens julkampanj

Publicerad: 12 november 2021, 13:33

Klimatkrisen, pandemin och upptrappade konflikter har försämrat barns chanser till en bättre framtid. Rädda Barnen vill med julkampanjen ”Framtiden kan inte vänta” visa att organisationens arbete är viktigare än någonsin.


Ämnen i artikeln:

Rädda BarnenB-ReelJulkampanj

2021 kan vara ett år där många barns drömmar om ett bättre liv glidit längre och längre ifrån dem. Inom ramen för konceptet ”Här och nu för framtiden” lanserar Rädda Barnen julkampanjen ”Framtiden kan inte vänta”, tillsammans med B-Reel.

Kampanjen dramatiserar barns vilja att förändra världen till det bättre, men också de hinder som står i vägen.


– 2021 var året då allt skulle vända, men i stället ser vi en negativ utveckling för barns möjligheter att forma sina liv. Allt för många barn svälter, lever i otrygghet och får inte gå skolan. Vårt arbete går ut på att varje dag göra världen lite bättre för barn och det måste vi nu växla upp. För barnen är ju framtiden och framtiden kan helt enkelt inte vänta, kommenterar Caroline Thunved, chef insamling och kommunikation på Rädda Barnen

Kampanjfilmerna har tagits fram av B-Reel i samarbete med Daniel Eskils och Aspekt. 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.