Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Barns berättelser står i centrum i Bris julkampanj

Publicerad: 19 November 2019, 10:42

Årets julkampanj från Bris syftar till att påminna om den mörka verklighet många barn upplever i jultider.


Ämnen i artikeln:

BrisVolt

Lanseringskampanjen av Bris koncept ”När barn berättar finns det hopp”, framtaget av Volt, gestaltade det livsavgörande ögonblicket när ett barn för allra första gången vågar dela med sig av det jobbiga. I julens kampanj går Bris ett steg längre och ger en inblick i hur ett samtal kan låta efter det första viktiga ”hejet”. 

- I julkampanjen vill vi, på ett oförställt och rättvist sätt, påminna om den verklighet många barn tyvärr lever i jultider. Med ett avskalat berättande låter vi barnens berättelser ta plats och riktar samtidigt strålkastaren mot det svåra och viktiga uppdrag Bris alltid står inför, inte minst i jultider, säger Jörgen Berglund, creative director på Volt, i ett pressmeddelande. 

Bris är en helt ideell organisation vars verksamhet är direkt beroende av de pengar som samlas in från privatpersoner och företag. Syftet med julkampanjen är just att skapa ett tydligt syfte kopplat till givande. Därför syftar berättandet även i print, utomhus och banners till att påminna om den mörka verklighet många barn upplever i jultider, och att en julgåva behövs för att fler ska få möjlighet att berätta.

 Anna Barbier, kampanjprojektledare på Bris, kommenterar:

– Vardagen är tuff för många barn i Sverige i dag. Med den här kampanjen vill vi beröra människor och påminna om att vi behöver deras stöd för att kunna fortsätta att ge de barn som behöver en trygg vuxen att prata med och en väg till förändring.

Julkampanjen är framtagen tillsammans med produktionsbolaget Slutet är Nära och kommer synas i utomhusskyltar, som online video, i dagspress och magasin samt i banners och sociala medier.

Arbetsgrupp

Volt:

Account manager: Melina Svéd

Copywriters: Arvid Nittve, Elisabet Fischer

Art Director: Jörgen Berglund

Final art: Åsa Stjärnquist

Head of PR: Martina Larsson

Planner: Kaj Hettman

Account Director: Jonas Brodén, Jörn Arnell

Bris:

Kampanjprojektledare: Anna Barbier

Kommunikations- och påverkanschef: Anna Holmqvist

Slutet är Nära:

Director: Mats Udd

EP: Alexandros Bakos

Producer: Petra Krigström Gentile

Production manager: Eliaz Johanson

DOP:

Kenneth Ishii, Rockson

Focus puller: Kristoffer Hellman

Set designer: Sebastian Selmer

Gaffer: Peter Övgård

Best boy: Oskar Lundh

PA/Runner: Isabella Link, Elvira Olsson, Erik Ambrosiusson

SFX: Panorama SFX: Johan Harnesk, Victor Rajala, Mats Sonnesjö

Casting: Sofie Bällstav

Editor: Mikael Hallmans

Music & sound: Christian Svensson

Colorist: Martin Steinberg, The Talent Group

Drone: Henrik Jensen

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

BrisVolt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.