Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 19 november 2019, 10:42
Årets julkampanj från Bris syftar till att påminna om den mörka verklighet många barn upplever i jultider.
Lanseringskampanjen av Bris koncept ”När barn berättar finns det hopp”, framtaget av Volt, gestaltade det livsavgörande ögonblicket när ett barn för allra första gången vågar dela med sig av det jobbiga. I julens kampanj går Bris ett steg längre och ger en inblick i hur ett samtal kan låta efter det första viktiga ”hejet”.
- I julkampanjen vill vi, på ett oförställt och rättvist sätt, påminna om den verklighet många barn tyvärr lever i jultider. Med ett avskalat berättande låter vi barnens berättelser ta plats och riktar samtidigt strålkastaren mot det svåra och viktiga uppdrag Bris alltid står inför, inte minst i jultider, säger Jörgen Berglund, creative director på Volt, i ett pressmeddelande.
Bris är en helt ideell organisation vars verksamhet är direkt beroende av de pengar som samlas in från privatpersoner och företag. Syftet med julkampanjen är just att skapa ett tydligt syfte kopplat till givande. Därför syftar berättandet även i print, utomhus och banners till att påminna om den mörka verklighet många barn upplever i jultider, och att en julgåva behövs för att fler ska få möjlighet att berätta.
Anna Barbier, kampanjprojektledare på Bris, kommenterar:
– Vardagen är tuff för många barn i Sverige i dag. Med den här kampanjen vill vi beröra människor och påminna om att vi behöver deras stöd för att kunna fortsätta att ge de barn som behöver en trygg vuxen att prata med och en väg till förändring.
Julkampanjen är framtagen tillsammans med produktionsbolaget Slutet är Nära och kommer synas i utomhusskyltar, som online video, i dagspress och magasin samt i banners och sociala medier.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Volt:
Account manager: Melina Svéd
Copywriters: Arvid Nittve, Elisabet Fischer
Art Director: Jörgen Berglund
Final art: Åsa Stjärnquist
Head of PR: Martina Larsson
Planner: Kaj Hettman
Account Director: Jonas Brodén, Jörn Arnell
Bris:
Kampanjprojektledare: Anna Barbier
Kommunikations- och påverkanschef: Anna Holmqvist
Slutet är Nära:
Director: Mats Udd
EP: Alexandros Bakos
Producer: Petra Krigström Gentile
Production manager: Eliaz Johanson
DOP:
Kenneth Ishii, Rockson
Focus puller: Kristoffer Hellman
Set designer: Sebastian Selmer
Gaffer: Peter Övgård
Best boy: Oskar Lundh
PA/Runner: Isabella Link, Elvira Olsson, Erik Ambrosiusson
SFX: Panorama SFX: Johan Harnesk, Victor Rajala, Mats Sonnesjö
Casting: Sofie Bällstav
Editor: Mikael Hallmans
Music & sound: Christian Svensson
Colorist: Martin Steinberg, The Talent Group
Drone: Henrik Jensen