måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Barnsjukhusets julkampanj ger ett nytt perspektiv på vänskap

Publicerad: 28 november 2022, 13:30

Årets julkampanj för Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barnsjukhus är en barnsaga som sätter vänskapen i centrum – men från en annan vinkel. Kampanjen är framtagen av We are more.

Ämnen i artikeln:

We Are MoreNyheter

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


”Sagan om mitt liv” är ett vittnesmål som visar hur det kan vara att ha en bästa vän som är allvarligt sjuk, men kanske ännu mer om den helande kraften i lek och kramar.

– Många av barnen på sjukhuset har det så tufft. Vi hoppas att den här fina sagan ska ge alla som läser den en glimt av hur mycket en gåva kan betyda, säger Lisa Tisell, verksamhetsansvarig på Insamlingsstiftelsen i ett pressmeddelande. 

Kampanjen, som tagits fram av We are More, kommer att gå i print, sociala medier och som DR i form av en barnbok.

 

– Vissa jobb man gör känns bara lite extra. Det här var ett sådant. Det enda jag önskar mig i julklapp är att mina barn aldrig ska behöva gå igenom det Alma gjorde, även om det kunde gått betydligt värre, kommenterar Johan Nerman, copywriter på We are More.

Sagan är baserad på verkliga händelser. Alma heter egentligen något annat.

Arbetsgrupp

We are More:

Björn Eklind, Emma Hokander, Frida Sjösten, Johan Nerman, Julia Silow, Kajsa Rusth Aprea, Linda Tiderman, Therese Berglund


Tryck: Majornas grafiska

Beställare: Emma Hedling, Lisa Tisell

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev