Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Beckers vill stärka självförtroendet hos hemmafixare – nytt koncept från M&C Saatchi

Publicerad: 25 Maj 2020, 12:30

Det är lätt att i kontakten med hantverkare bli lite nervös över sin egen bristande förståelse, den insikten har Beckers och M&C Saatchi tagit vara på i färgbolagets nya kommunikationskoncept.


Ämnen i artikeln:

BeckersM&C Saatchi

För många med bristande hantverkarkunskaper kan det ibland framstå som ett mysterium att vissa projekt drar ut på tiden eller att ett projekt är svårare än vad det faktiskt är, något M&C Saatchi anspelar på i det nya kommunikationskoncept de tagit fram åt färgbolaget Beckers.

I den film som lanserar konceptet har vanliga målare ersatts av barn, minst lika fikasugna som vanliga hantverkare.

– Beckers är ett omtyckt och folkligt varumärke, och det ville vi skulle avspeglas i tonaliteten och känslan i kommunikationen. Vi ville avdramatisera det här med att måla om på ett tydligt sätt, med värme och humor. Därför använde vi oss av lite klassiska situationer som många som har haft hantverkare hemma kanske kan känna igen sig i – med skillnaden att den här gången är det inga proffs som står för målningen, utan helt vanliga barn, säger Linda Elers, copywriter och creative director på M&C Saatchi.

Kampanjen kommer att gå i TV och digitalt, samt i digitala och sociala kanaler. Produktionsbolag bakom filmerna är Esteban.

– Att måla om är ett enkelt, snabbt och kostnadseffektivt sätt att göra en stor förändring hemma. Men vi vet att många konsumenter känner sig osäkra inför att sätta igång, framför allt när det kommer till att måla om sin fasad. Det verkar inte bara jobbigt utan också svårt. Därför ville vi i den här kampanjen sänka tröskeln för att måla om och få människor att upptäcka att det är betydligt enklare än man kanske har trott, säger Anna Björklund, marketing director Sweden på Beckers.

Arbetsgrupp

Kreativ byrå: M&C Saatchi

SoMe och Content: M&C Saatchi

Produktionsbolag: Esteban

Regi: Alexander Brügge, Markus Ernerot

Mediabyrå: Carat

Arbetsgrupp Beckers

Anna Björklund, Marketing Director Sweden Beckers Group

Fredrik Felton, Marketing Manager Beckers Group

Anna Ilvander, Marketing Specialist Beckers Sweden

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

BeckersM&C Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.