Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

”Behave like an animal” – Tier i global varumärkeskampanj

Publicerad: 21 april 2022, 10:20

”Det finns åtta miljoner arter på planeten – människan är den enda som förorenar luften med giftig koldioxid, förstör jordens livsmiljöer och roffar åt sig så mycket som möjligt för personlig vinnings skull.”, skriver Tier i ett pressmeddelande.


I Tiers nya globala kampanj, ”Behave like an animal”, vill det tyska mikromobilitetsföretaget uppmana människor att lära sig av naturen och bete sig lite mer som djur. Tier betyder just djur på tyska och företaget säger sig sträva efter att upprätthålla ett hälsosamt ekosystem.

– Vi anser att om människan skulle interagera med vår industri med mer omtänksamhet och ansvarstagande så skulle våra samhällen se annorlunda ut - det är helt enkelt dags att sätta flockens intresse i första rummet och bete sig lite mer som djur, säger Sofia Juhlin, nordisk marknadschef på Tier Mobility.

Kampanjen lanseras i Stockholm, London, Paris, Berlin och Bryssel, tillsammans med den Amsterdambaserade reklambyrån 180. Kampanjen kommer annonseras digitalt, DOOH, med en muralmålning på Södermannagatan 22 i Stockholm och via podcast- och influencersamarbeten.  

Målet med kampanjen är att lyfta Tiers värdegrund om hållbarhet och hur människors beteenden i städer kan förändras och därmed minska farliga utsläpp.

Tier menar att vi som människor bör se upp till djuren som förebilder för att skapa hållbara och friskare städer, därav budskapet: Behave like an animal. 

– Vi vill uppmuntra människor att tänka på hur vi kan röra oss mer hållbart i våra städer och mer positivt överväga nyare alternativ. Faktum är att om vi skulle bete oss som djur och ta inspiration från deras mest hållbara egenskaper, skulle vi ta bättre hand om våra ekosystem och om varandra, säger Lisa Hogg, Brand & darketing director på Tier.

Tier är världens största mikromobilitetsföretag som tillhandahåller elsparkcyklar, elcyklar, mopeder och cyklar runtom i världen. I Sverige finns TIER i dagsläget i 15 städer, sedan januari 2020 är TIER klimatneutrala.

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.