Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Ben & Jerry's vill få förbipasserande att spela på deras utomhustavla

Publicerad: 9 april 2021, 07:52

Reklamen är uppe under tre dagar i april.

Foto: Press

Med hjälp av en mobil kan gångtrafikanter nu koppla upp sig till en utomhustavla och spela ett Ben & Jerry's-spel. Det är första gången som underhållningsplattformen Flarie testar tekniken på en billboard.


Ämnen i artikeln:

Reklam

Under tre dagar i april kan gångtrafikanter på Götgatan i Stockholm stanna till för att spela ett brandat spel för Ben & Jerry's på en stor utomhusskärm. Det enda som krävs är en mobil som kan koppla upp sig till skärmen via en QR-kod. 

Kampanjen uppmärksammar att glassvarumärket nu fyller 30 år. Den är framtagen av ägarbolaget Unilever, medie- och kommunikationsbyrån Mindshare och underhållningsplattformen Flarie. 

Det är första gången som Flarie använder sin teknik för så kallad ”advergaming” på en billboard. 

– Utomhusreklam har länge varit en erkänt bra del i mediemixen, och när vi planerade att aktivera Ben & Jerry’s hos Flarie ville vi också se hur vi kunde kombinera de bra egenskaperna från utomhusmediet och gaming tillsammans. Det är mycket intressant att testa denna teknik och se hur den framöver skulle kunna skalas upp, säger Beatrice Åberg, client manager på Mindshare, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Mindshare:

Beatrice Åberg, Client Manager

Gabrielle Elmrin, Digital Strategist

Anna-Karin Ström, Print- och OOH Director

 

Unilever:

Maja Sundgren, Country Business Lead Ben & Jerry’s

Emma Tuvesson, Nordic Brand Manager Ben & Jerry’s

Regina Hultin, New Business Development Manager Ice Cream

 

Flarie:

Max Huber, Full-Stack Developer

Gustav Löfving, Partner Director

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.