onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Berghs-studenter auktionerar ut 200 timmars arbete i Musikhjälpen

Publicerad: 16 december 2022, 12:52

Ståendes från vänster till höger: Emmelie Tiderman, Miriam Rosenström, Marcus Lindström, Sofia Bolinsson. Sittandes från vänster till höger: Mikaela Matatko, Filippa Persson, Marc Ellow, David Paripovic.

Foto: Milad Olad

Studenter från programmet Digital design & strategy på Berghs School of Communication tar i år initiativ i samband med Musikhjälpen, denna gång i kampen för en tryggare barndom på flykt från krig. Tillsammans auktionerar 20 studenter ut 200 timmars arbete till högstbjudande aktör.

Ämnen i artikeln:

NyheterMusikhjälpenBerghs School of Communication

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Årets upplaga av Musikhjälpen pågår mellan den 12 och 18 december i Göteborg och leds av Klas Eriksson, Tina Mehrafzoon och Oscar Zia. Temat för året är ”En tryggare barndom på flykt från krig”, och sätter ljuset på att 42 miljoner barn befinner sig på flykt undan krig och konflikter. Som vanligt engagerar sig en mängd företag och personer i Musikhjälpen genom att anordna sina egna auktioner för att stötta temat. Det här året väljer bland annat 20 studenter från Berghs att medverka, genom en auktion där högstbudande företag får 200 timmars hjälp med kommunikation i sina digitala kanaler. 

– Att hjälpa dem miljoner barn som i dag är på flykt känns oerhört viktigt, speciellt i tider som dessa när kriget i Ukraina tvingat två tredjedelar av landets barn på flykt, säger David Paripovic, student på programmet Digital design & strategy på Berghs, i ett pressmeddelande. 

Studenterna kommer att kunna hjälpa till med ämnen inom UX-design, UI-design, digital marknadsföring, UX-research, search engine optimization (SEO) och konverteringsoptimering. 

Mikaela Matatko, även hon student på Digital design & strategy, kommenterar:

– Det känns som en otrolig möjlighet att få använda de kunskaper vi får på Berghs för att hjälpa ett företag med deras digitala utmaningar och samtidigt bidra till en bättre värld. 

Beroende på vad högstbjudande aktör behöver hjälp med så skräddarsys de 200 timmarna arbete med 20 studenter utefter behov och kompetensområde under våren 2023. Klassens auktion kommer att ligga uppe på Traderas hemsida mellan den 7–18 december.

Förra året gjordes en liknande auktion av Berghs pr-studenter. 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev