Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Betsson EM-satsar på egna kanalerna

Publicerad: 7 juni 2021, 11:24

Ett eget studioprogram och tävlingen Resultattipset utgör bulken i spelbolagets EM-satsning.


Ämnen i artikeln:

Betsson

De stora spelbolagen har i flera år varit några av annonsörerna som satsat mest på content marketing. Betsson är inget undantag. I höstas drog bolaget igång ett eget studioprogram dit man bjudit in profiler Betsson länge haft samarbeten med, däribland Thomas Wilbacher och Christian ”Fimpen” Eklund. Inför EM kläs studion om till formatet ”Hela Sveriges EM-arena” som kommer att sändas på Youtube. I programmet kommer de att lägga stor vikt vid tävlingen Resultattipset, en tävling öppen för alla där man kan utmana flera av programmets profiler.

Med fem dagar kvar till EM-premiär lanserar de nu även en tv-kampanj som till stor del ska uppmärksamma vad som händer i de egna kanalerna. 

– Betsson har länge satsat på sina egna kanaler och vi har bland annat fler prenumeranter på Youtube än hela branschen tillsammans. Vi fokuserar på underhållningsvärde med kvalitet framför kvantitet. I sommar är målet att göra det så kul och enkelt att uppleva mästerskapet tillsammans med oss och där TV-reklamen blir mer av ett skyltfönster för allt som vi erbjuder, säger Robin Olenius, pr-chef på Betsson. 

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Betsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.