Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Betsson gör contentserie med sportstjärnor

Publicerad: 8 September 2020, 12:31

Från vänster: Christian ”Fimpen” Eklund, Sarah Sjöström och Jonas Björkman.

Foto: Linus Endahl/Betsson

Bettingbolaget Betsson låter tennisspelaren Jonas Björkman, simmaren Sarah Sjöström och ishockeyspelaren Christian ”Fimpen” Eklund tävla i varandras sporter i en ny serie på Youtube.


Ämnen i artikeln:

BetssonContent Marketing

Betsson har tidigare släppt contentserien ”Fimpens Resa” och inslaget ”17 simmärken på 17 minuter” med Sarah Sjöström. Nu släpper de det nya programmet Betsson Challenge, där de i tre delar låter tennisspelaren Jonas Björkman, simmaren Sarah Sjöström och ishockeyspelaren Christian ”Fimpen” Eklund tävla i varandras sporter.

– Vårt stora engagemang inom content går i linje vår ökade satsning i sociala medier, som öppnades i och med det nya licenssystemet. Intresset för sport, statistik och en vilja att leverera kvalitet framför kvantitet gör att vi lyckats få ut bra grejer som våra kunder gillar, säger Betsson groups pr-chef Robin Olenius

Avsnitten publiceras på Youtube, där Betsson har 14 000 prenumeranter. Det gör kanalen till branschens största med bred marginal, enligt pr-chefen. 

Arbetsgrupp

Byrå & Idé: Med Vän

Producenter: Mårthen Bergman och Joakim Österberg

Produktionsbolag: Med Vän & Rooster Films

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

BetssonContent Marketing

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.