Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Bianca i ny kampanj med Gina tricot – hållbarhet i fokus

Publicerad: 10 maj 2022, 12:30

Bianca with Gina tricot – The next chapter

Bianca Ingrosso gör en ny kampanj med Gina tricot. Den här gången gäller det ett längre samarbete som sträcker sig till februari 2023.


Ämnen i artikeln:

NyheterBianca IngrossoGina TricotInfluencerInfluencers

 

Bianca Ingrosso frontar Gina tricos fyra största kampanjer som samtidigt kopplas ihop med olika hållbarhetsinitiativ. Kampanjen går under namnet Bianca with Gina tricot – The next chapter. Första kollektionen släpps den 18 maj, 2022.  

Vid varje kampanjlansering kommer Bianca Ingrosso fronta de olika kollektionerna som är designade för sommarsemestern, arbetsdagen och den ultimata festen. I samband med varje släpp lyfts också ett hållbarhetsinitiativ kopplat till Gina Tricots tre fokusområden; Product, Planet, People. 

– Det känns helt rätt att samarbeta med Bianca igen, den här gången med fokus på starka kollektioner och plagg i mer hållbara material, och kampanjer som kopplas ihop med hållbara initiativ. Något som är oerhört viktigt både för oss på Gina Tricot, för Bianca, och för vår kund, säger Karin Westas Norlander, brand & marketing director, Gina tricot.

Först ut är Bianca – The summer edit, som släpps online den 18 maj och i butik den 19 maj. Semestergarderoben fylls med klänningar, matchande set och svala linneplagg. Den stora hatten får ta plats som årets mest solklara accessoar. Inför släppet håller Bianca ett Italian garden party på Dalarö i Stockholms skärgård, där hon bjuder in sina vänner för mingel och middag.

– Det känns otroligt att vara tillbaka med kvinnor som jag ser upp till, och ett varumärke jag varit kund hos sedan jag var liten. Gina tricot älskar att ta ut svängarna, satsar på hög kvalitet och hållbarhet samt att kvinnan alltid står i fokus. Det är något jag verkligen älskar och går i gång på. Att i dag vara några år äldre och mer självsäker tillsammans med Gina tricot känns helt rätt. Hållbarhetsfrågor är lika viktigt för mig som för kunderna, som i dag kräver att varumärken tar sitt ansvar. Jag är stolt över Gina tricots satsning nu och flera år framöver inom hållbarhet, säger Bianca Ingrosso.

I samband med kampanjlanseringen startar det första hållbarhetsinitiativet: Gina Tricot Forest, som går under fokusområdet Planet, där modekedjan odlar sin egen skog i samarbete med danska skogsbruksföretaget Ecotree. 

Skogen odlas med lokal placering i Kalundborg i Danmark och är ett initiativ för att återskapa naturen och bidra till biologisk mångfald. Här uppmuntrar Bianca och Gina tricot kunderna att vara delaktiga, genom att lägga på 10 kronor på sitt köp bidrar de till att placera ut bikupor i skogen. 

Bin är en oerhört viktig pusselbit i kedjan då de står för hela 80 procent av all pollinering av blommor, växter och allt vi odlar som ger oss livsmedel. Initiativet blir en gemensam insats där alla som är med blir en del av en växande rörelse som får naturen att blomstra.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.