Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Big bulle meny eller Double no beef bulle? Här är Pressbyråns kampanj inför Kanelbullens dag

Publicerad: 22 september 2022, 08:07

Pressbyrån snor det klassiska hamburgar-manéret för marknadsföringen av sina kanelbullar. Det är dags att ge kanelbullen den inramning den förtjänar, skriver man i ett pressmeddelande. Och inför Kanelbullens dag, som närmar sig, är det perfekt timing.


Ämnen i artikeln:

PressbyrånÅkestam HolstKampanjNyheter

Kampanjen har skapats tillsammans med Åkestam Holst och det ingår fyra menyer: double no beef, bullpack med dipp, big bulle meny, och barnbullemenyn. Starkt inspirerat av hamburgerkedjornas meny-alternativ.

– Vi inspireras gärna av saker som händer i vår samtid, men vi sätter alltid vår egen spinn på det. Oavsett om det handlar om valet 2022, träningshysteri eller att flörta med hamburgerkedjor. Att använda humor i vår tonalitet är något som vi vet att våra kunder gillar, säger Adrienne Heurlin, kampanjchef på Pressbyrån, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer synas i sociala medier, utomhus och i displayannonser, och det kommer också göras influencersamarbeten där profiler får testa menyerna. 

– I kampanjen har vi inspirerats av klassisk hamburgerreklam som har tendens att ta maten på ett nästan överdrivet stort allvar. Vi har verkligen dragit på alla växlar, från amerikansk voice-over till slowmotion. Vårt enda ledord har varit: ju mer eldsflammor, desto bättre. säger Ivan Trip, kreatör på Åkestam Holst Noa.

Bild 1/3  

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Pressbyrån/Reitan Convenience Sweden:

Marknadschef: Lennart Schultz 

Campaign Manager: Adrienne Heurlin

Content Manager: Gabriella Matheny

 

Team Åkestam Holst NoA: 

Kreatörer: Linus Bronge & Ivan Trip  

Planner: Patrik Lundberg  

Produktionsledare: Bella Lagerquist 

Projektledare: Lisa Voltaire 

 

Originalproduktion: BKRY NoA

Filmproduktion/Bildproduktion: Bsmart 

Mediebyrå: Carat

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.