Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Birka Cruises ger snarkare rabatt

Publicerad: 11 november 2019, 09:05

Fredag brukar vara en tid för nära och kära att umgås, men i Sverige somnar många framför tv:n. Något Birka Cruises drar nytta av i nya kampanjen.

Ämnen i artikeln:

Birka CruisesOrd&Bild

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


En undersökning som Birka Cruises precis låtit genomföra visar att 71 procent av alla vuxna i Sverige alltid, ofta eller ibland, brukar somna i tv-soffan på fredagskvällarna, och detta är något varumärket nu vill ändra på.

Fram till nyår erbjuder bolaget sina kunder möjligheten att byta fredagssnarkningar mot generösa rabatter på våra fredagskryssningar. På webbsidan detnyafredagsmyset.se kan användarna mellan klockan 17.00 och 24.00 på fredagar mäta sitt eget, sin partners eller väns snarkljud. Ju högre snarkningar desto mer rabatt får man på sin nästa fredagskryssning. 

Kampanjen ”Det nya fredagsmyset” är framtagen tillsammans med  reklambyrån Ord&Bild och kommer att synas digitalt, socialt och i print.

(Som en måttstock är världsrekordet för den högsta snarkningen är 93 decibel och uppmättes i Örebro 1993.)

ARBETSGRUPP

Ord&Bild:

CD/AD: Niclas Fors

Copy: Rolf Harju

Projektledare: Peter Jansson Ling

Produktionsledare: Maria Höglund

Interactive designer: Mikael Nilsson

Webbutvecklare: John Svensson Söderkvist

Front-end: Fredrik Nilsson

Formgivare: Mattias Wahlberg

Birka Cruises:

Marknadschef: Marcus Hammarström

Formgivare: Anna Morland

Content manager: Tina Sundman

Content manager: Rickard Rydbäck

Produktion- och kampanjledare: Anna Magnusson

Mediabyrå: Scream

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev