Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Biståndsorganisationen sätter fokus på hur fattiga länder drabbas av coronaviruset

Publicerad: 20 Maj 2020, 09:22

Ny kampanj från Diakonia och Social Industries lyfter hur coronakrisen har slagit ned i fattiga länder.


Ämnen i artikeln:

Social Industries

– Vi vill belysa svårigheterna för många fattiga länder att följa myndigheters uppmaningar för att stoppa smittspridningen. Om man till exempel bor nära inpå många andra människor i utsatta områden så kan det tyckas omöjligt att hålla avstånd, eller att tvätta händerna när man inte har tillgång till rent vatten, säger Julia Gerestrand, communication officer på Diakonia som jobbar med långsiktigt bistånd i 25 länder runtom i världen i en kommentar

Bakom kampanjen, som består av sju filmer och flera stillbildsannonser som ska gå på Facebook, Instagram, Twitter och i nyhetsbrev, står Social Industries.

– Vi är stolta att få göra den här kampanjen med Diakonia, för att bidra till att hjälpa de verkligt utsatta i dessa tider. Vi är alla drabbade men vi har olika förutsättningar att klara av det som händer, och därför måste vi hjälpas åt”, säger Hanna Wedin, Creative Director på Social Industries.

Arbetsgrupp

Arbetsteam Social Industries

Projektledare: Mira Mandoki

Creative Director: Hanna Wedin

Produktionsledare: Filippa Gille

Planner: Hannah Ekberg 

Copywriter: Fredrik Hanefalk

Arbetsteam Diakonia

Julia Gerestrand - Communication Officer

Ulrika Runge - Project Manager

Rebecka Björndahl - Fundraising Officer 

Produktionsbolag: Camp David

Regissör: Sebastian Reed

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Social Industries

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.