Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Bizkit Havas plockar in reklamuppdrag: ”Typexempel på vår styrka”

Publicerad: 29 september 2022, 09:01

Pastamärket Garofalo samarbetar med byrån Bizkit Havas.

Foto: Jakob Fridholm/Pressbild

Pastamärket Garofalo ska satsa på den nordiska marknaden och samarbetar med Bizkit Havas för både media och reklam: ”Vi har under våren, tillsammans med vår systerbyrå i Milano arbetat fram ett koncept”, säger Dzenita Mesic på byrån.

Ämnen i artikeln:

Bizkit HavasKampanjNyheter

JW


När pastatillverkaren Garofalo satsar på den nordiska marknaden plockar de Bizkit Havas för att både sköta medieköp och reklam. 

– Vi har under våren, tillsammans med vår systerbyrå i Milano arbetat fram ett koncept som landade väldigt bra hos kunden i Italien, säger Dzenita Mesic, head of creative på Bizkit Havas. 

LÄS OCKSÅ: Johan Eidmann lämnar Bizkit Havas efter 20 år – nu riktar han kritik mot nätverksägandet 

Kampanjen syftar till att få fler matlagningsintresserade ska upptäcka Garofalos pasta och att de ska ta en tydligare position som premiumpasta. 

– Det här är verkligen ett typexempel på vår styrka, fortsätter hon, att vi kan erbjuda allt ifrån idé och koncept, insight och media till produktion och utförande. Garofalo letade efter en kreativ och strategisk partner som kunde hjälpa dem med helheten och där hade vi ett bra erbjudande.

Kampanjen går upp i veckan och består främst av filmer i digitala kanaler men även ett samarbete med matprofilen Sofia Wood kommer att utgöra en del av mediemixen.

LÄS OCKSÅ: Cmores annorlunda medieval: pizzakartonger 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev