Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Björn Gustafsson fixar fest i SBAB:s miniserie

Publicerad: 9 september 2021, 13:29

SBAB fyller på med intriger i sitt reklamkoncept ”Boendeekonomi är jättekul!”. I femte avsnittet kämpar Björn Gustafsson, Nour El Refai och Erik Haag med en festsabotör.


Ämnen i artikeln:

SBAB

– Tyvärr, jag hittar verkligen ingenting. Det finns ingen bokning under varken Björn Gustafsson eller SBAB, beklagar affärsbiträdet.

Världens största inflyttningsfest står på spel när Björn Gustafsson och Erik Haag inser att någon har bokat av allt. Tillsammans med bland annat Nour El Refai försöker Björn och Erik gå till botten med vem som kan ha saboterat planeringen.

LÄS OCKSÅ: Björn Gustafsson testar livet som influencer tillsammans med SBAB

– Det nya avsnittet fortsätter i samma stil som resten av kampanjen, där vi använder humor för att berätta om saker som kan kännas svåra och knepiga, säger Patrik Söder, marknadschef på SBAB, i ett pressmeddelande.

– Vi har jobbat hårt för att handlingen i serien ska vara så pass rolig och angelägen att folk själva söker upp avsnitten och delar dem vidare, fortsätter han.

LÄS MER: SBAB gör årslång miniserie med Björn Gustafsson

SBAB bröt med byrån Emakina DBG som tog fram serien under 2020 men har fortsatt med konceptet. 

Det aktuella avsnittet kommer synas på tv och online mellan 10/9 och 30/9.

Arbetsgrupp

Helgeson Moll, Produktionsbolag

Dos Gallinas Palma, Kreatörer

Erik Haag, Kreatör

Klas Danielsson vd SBAB

Malou Sjörin, HMK-chef SBAB

Patrik Söder, Marknadschef SBAB

Josefine Lindström, Projektledare SBAB

Herje Strindberg, Formgivare SBAB

Anna Unander, Formgivare SBAB

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

SBAB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News