Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Björn Gustafsson testar livet som influencer tillsammans med SBAB

Publicerad: 21 juni 2021, 11:14

Björn Gustafsson anordnar audition i SBAB:s nya reklamfilm.

Foto: Skärmdump

I den nya filmen i SBAB:s reklamkoncept ”Boendeekonomi är jättekul!” testar Björn Gustafsson på hur det är att jobba som influencer. Dessutom anordnar han en audition för att hitta den bästa underhållningen till sin inflyttningsfest.


Ämnen i artikeln:

SBABKampanjInfluencer

Statliga bolåneinstitutet SBAB fortsätter sitt långsiktiga reklamkoncept ”Boendeekonomi är jättekul!”, där tittarna får följa med komikerna och skådespelarna Björn Gustafsson, Erik Haag och Nour El Refai på en resa mot världens största inflyttningsfest. 

I det förra avsnittet hade Björn till slut hittat en lägenhet att köpa och kan nu därför komma i gång på allvar med planeringen inför inflyttningsfesten. För att hitta den bästa underhållningen till festen anordnar Björn i det nya avsnittet en audition där Kalle Moraeus och Julia Frej dyker upp. Han testar även hur det är att jobba som influencer för Boappa, en app som nyligen köptes av SBAB. 

LÄS MER: SBAB gör årslång miniserie med Björn Gustafsson

 – Vi är övertygade om att humor är ett effektivt sätt att utbilda och dela med sig generöst av kunskap, som faktiskt också stannar hos mottagaren. I vårt samhälle är det alltför sällan som kontakten med banken leder till leenden och skratt. På SBAB vet vi att det inte behöver vara så här. Det går att ta knepiga och svåra saker och göra dem jätteroliga. Det är dessutom väldigt viktigt eftersom ett stort hinder när det gäller privatekonomi är att många inte tar tag i saker just för att de tycker att det är tråkigt. Vi vill skapa bättre boende och boendeekonomi för så många som möjligt och det kan vi bara lyckas med fullt ut genom att göra boendeekonomi roligt på riktigt, säger Patrik Söder, marknadschef på SBAB, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen kommer gå hos TV4 och Discovery Networks mellan den 18 juni – 4 juli samt på Facebook, Instagram, Youtube, Hemnet, Booli mellan 18 juni – 8 juli. 

 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

SBABKampanjInfluencer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.