Kampanj
Blanches kundtjänst pratar snusk: ”Tror att våra kunder lägger på ganska tillfredsställda”
Publicerad: 16 mars 2022, 09:12
Blanche stories ger sig ut i ännu en vågad reklamkampanj. Deras nya kundtjänst fungerar också som en interaktiv sexberättelse.
Efter en vågad annons med sexleksaker i bild fortsätter Blanche stories att uppmärksamma erotik sin reklam. Företaget har en plattform med erotiska historier, med fokus på kvinnors njutning. I och med senaste årets tillväxt har Blanche behövt automatisera sin kundtjänst - och valde då att göra det till en del av upplevelsen.
– Här såg vi en kul möjlighet! För som experter på just audioerotik, borde väl även kundtjänst prata dirty?, säger Johanna Reis, Creative Director på IW Edition som är byråpartner till Blanche.
Och nu är den interaktiva sextjänsten live. Förutom standard-kundtjänst med knappval som ”tryck tre för teknisk support” finns det ett knappval för en interaktiv sexfantasi, med totalt 52 förgreningar som styrs av personen som ringer in och dennes sexuella preferenser.
– Vi fantiserar ju om sex på kvinnors villkor hela dagarna, så det gör naturligtvis vår automatiska kundtjänst också. Du kanske glömmer bort vad du ringde för, men vi tror nog att våra kunder lägger på ganska tillfredsställda ändå, säger Lisa Leuhusen, en av grundarna bakom Blanche Stories.
Kampanjen syns i tunnelbanan och i magasin med en kvinnlig målgrupp. Målet är att få målgruppen att testa en gratisversion av tjänsten, något man har märkt leder till en många nya prenumeranter.
– Om till och med Blanche vanliga tråkiga kundtjänst kan få dig att komma, fatta vad du kommer gå i gång på deras app, säger Johanna Reis.
Arbetsgrupp
Byrå: IW Edition
Projektledare: David Leeb
Creative Director/Copy: Johanna Reis
Art Director: Kalle Berglind
Produktionsledare: Katarina Bäcklund
Planner: Clara Lindholm
Kund: Blanche Stories
Co-founder & CMO: Lisa Leuhusen
Co-founder & Head of content: Beatrice von Schwerin