Kampanj
Blipp och Jung lanserar koncept för att hylla fordonet
Publicerad: 10 maj 2022, 10:35
Jung relations och Blipp hyllar fordonet i en ny kampanj.
Foto: Pressbild
En hyllning till ägandet och friheten med ett eget fordon. Så sammanfattar fordonstjänsten Blipp sitt nya varumärkeskoncept som de tagit fram tillsammans med Jung relations.
2021 plockade Jung relations hem Blipp som kund. Nu har köp och sälj-aktören tillsammans med byrån plockat fram ett nytt varumärkeskoncept vid namn ”My ride. My rules”. Enligt ett pressmeddelande från Jung är det en hyllning till fordonsägandet och friheterna som kan komma med det. Konceptet är Blipps största varumärkessatsning i Sverige sedan bolaget startades 2020.
– I Blipp hittade vi en beställare som på alla plan värdesätter innovation, kreativitet och samarbete. Från dag ett har det varit ”Our brand. Our rules”. Tack vare att ledningsgrupp, produktteam och grundare varit delaktiga i hela varumärkesprocessen har vi kunnat skapa en plattform och ett kreativt koncept som lika mycket speglar som formar Blipps vision, position och erbjudande, säger Ebba Grenninger, vice vd och creative director på Jung.
Kampanjen kommer att gå i tv, digitala kanaler och på sociala medier.
– Jag tror vi är många som känner igen oss i konceptpåståendet och kampanjens trallvänligt anarkistiska ton. Är du en människa med körkort så vill du ju sitta i förarsätet. Där har du full kontroll och bestämmer. Det är frihet. Och det är vad Blipp ger dig, säger Ebba Grenninger.
Arbetsgrupp:
Kreativ byrå: Jung
Produktionsbolag: Giants & Toys
Regissör: Josefin Malmén
Musik: Jag som bestämmer - Bröderna Lindgren
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.