Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Blocket återvinner hållbarhetsinitiativ med Clas Ohlson

Publicerad: 29 september 2021, 10:46

Förra året lanserade Blocket “Hemkunskap för millennials” tillsammans med Medborgarskolan. Nu återlanserar de kampanjen och tar in Clas Ohlson som samarbetspartner.

Foto: Pressbild

Blocket är tillbaka med hållbarhetsinitiativet ”Hemkunskap för millennials”. Denna gång samarbetar de med Clas Ohlson för att få människor att laga sina prylar istället för att slänga dem.


Ämnen i artikeln:

BlocketClas OhlsonKampanj

Förra året lanserade Blocket ”Hemkunskap för millennials” tillsammans med Medborgarskolan. Nu återlanserar de kampanjen och tar in Clas Ohlson som samarbetspartner. Vid fyra gratis kurstillfällen online ska fler få kunskap om hur de förlänger livet på sina prylar.

– För att få fler att äga och använda sina prylar längre behöver kunskapen om hur du tar hand om dina grejer öka. Det är kunskap som tidigare var självklar, men som det moderna samhället i vissa fall glömt bort. Det ska vi ändra på nu, säger Tero Marjamäki, Hållbarhetsansvarig på Blocket i ett pressmeddelande.

”Många skulle kunna laga istället för att köpa”

De fyra kurstillfällena baseras boken Bättre begagnat av författaren Johan Tell och omfattar egenvård och återbruk av kläder, möbler, cyklar och information om verktygen som är bra att ha hemma.

– Produkter för gör-det-själv-projekten har alltid varit populära hos oss men vi tror att det finns många fler som skulle kunna laga det man redan äger istället för att köpa nytt. Ofta är det inte mer avancerade produkter än en sax, nålar, lim och lite rengöringsmedel som behövs för att komma igång, säger Erik Román, affärsutvecklare på Clas Ohlson i ett pressmeddelande.

Förra året vann Blocket Resumés Månadens Content för initiativet:

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

BlocketClas OhlsonKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.