Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 22 april 2022, 08:52
Hur vi pratar om bilar påminner på många sätt om hur vi pratar om potentiella partners. Det är något Blocket tagit fasta på i sin vårkampanj, framtagen av Volt.
Våren är tiden då det köps och säljs flest bilar i Sverige. Därför passar Blocket på att lansera en ny kampanj med fokus på just bilar. I kampanjen skämtar Blocket och byrån Volt om hur billetandet på många sätt liknar processen att internetdejta. I flera olika filmer får vi se hur en spekulant svajpar sig genom utbudet med stöttning och pikar från en närstående.
– Oavsett smak, behov eller personlighet vill vi visa att det går att hitta en bil på Blocket som blir en bra match. Det gör vi genom att flirta med det lingo som alla som kommit i kontakt med en dejtingapp känner igen, säger Linda Csapo, brand manager på Blocket.
Kampanjen kommer att synas i digitala kanaler, utomhus, poddar och radio.
– Vi har valt ett tema som många kan relatera till, nämligen relationer och mångas längtan efter dem. Hur vi pratar om relationer påminner rätt mycket om hur vi pratar om bilar. Och genom att likna jakten efter den perfekta bilen med jakten efter den perfekta partnern kan vi nå bortom målgruppen som brinner för årsmodeller, hästkrafter och miltal, säger Alexandra Arvidson, copywriter på Volt.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Volt:
Art Director: Lisa Granberg Gille
Copywriter: Alexandra Arvidson
Produktionsledare: Susanna Svedjeholm
Planner/strateg: Per Almkvist
Projektledare: Henrik Toftling
Originalare: Åsa Stjärnquist
Digital producer: Sarah Österhed
Motion designer: Daniel Eriksson
Byråproducent: Fabian Mannheimer
FLX:
Regissör: Bill Schumacher
Filmfotograf: Frida Wendel
Producent: Frida Heder
Klippare: Peter Wendin
Ljudläggning: Martin Mighetto