Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Blocket i ny vårkampanj – återanvänder Björn Ranelid

Publicerad: 3 April 2020, 07:49

I Blockets nya reklamfilm ser Björn Ranelid ett vårtecken i varje Blocketköp.


Ämnen i artikeln:

Emakina DBGBlocket

För två år sedan spelade Björn Ranelid huvudrollen när Blocket och Emakina DBG släppte den första filmen i reklamkoncepet ”Bakom varje annons finns en berättelse”. Sedan dess har parterna vänt sig till profiler som Kikki Danielsson, Samir Badran och Anders Bagge.

Nu är det återigen dags för skalden från Skåne att stå i centrum. I den nya reklamfilmen drömmer Björn Ranelid om den stundande våren och kopplar den till olika Blocketköp.

– Jag är en flitig användare av Blocket så det känns både naturligt och roligt att få samarbeta med Blocket igen. Jag tror på återanvändning av saker och det är klokt för både en själv och planeten. Vi har köpt nästan hela vårt kök på Blocket: kylskåp, fem köksskåp, diskmaskin, marmorskiva, sideboard, gungstol, soffbord. Vårt bästa köp är således inredningen till hela vårt kök i lägenheten i Stockholm. Alla begagnade ting bär på en historia och när du köper dem på Blocket blir du en del av den historien, säger Björn Ranelid.

– Det är härligt att ha med Björn igen. Han är en oerhört proffsig estradör som med sin ”Ranelidska” gick hem hos svenska folket när vi hade med honom senast i vår kommunikation. Vi hoppas givetvis på samma varma mottagande även denna gång. Med vår kampanj vill vi visa upp att allt för våren går att hitta på Blocket, till priser som är schyssta för både plånboken och miljön. Givet rådande situation har vi anpassat vår kommunikation och vi hoppas att folk upplever att vi slår an en känsla av framtidstro. På vår hemsida har vi samlat råd och rekommendationer kring hur man gör säkra och bra affärer i dessa tider, säger Martina Göransson, chief marketing & customer officer på Blocket.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Emakina DBGBlocket

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.