Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Blocket satsar på igenkänning hos föräldrar

Publicerad: 10 Augusti 2020, 11:54

I Blockets nya reklamfilm går komikern Emma Molin igenom en klassisk övning i föräldraskap - att hitta en passande hobby till sitt barn.


Ämnen i artikeln:

Emakina DBGBlocket

För två år sedan inledde Blocket sitt samarbete med reklambyrån Emakina DBG, ett samarbete som tagit form främst genom kommunikationskonceptet ”Bakom varje Blocketannons finns en berättelse”. Konceptet går ut på att en rad kändisar, däribland Björn Ranelid, Sissela Benn och E-Type, berättar om hur de använder sig av Blocket, inte sällan genom att överdriva hos dem redan kända karaktärsdrag. Nu är det dags för komikern och manusförfattaren Emma Molin att spela huvudrollen. I den nya reklamfilmen använder hon Blocket när hennes dotter ska testa på nya fritidsaktiviteter.

– Jag kopplar nästan omedveten ihop Blocket med hållbarhet och ett cirkulärt tänk. Att inte slänga utan istället låta saker hitta nya hem. Framförallt när det gäller barnens kläder och prylar, som behövs bytas ut varje år till större storlekar. De förstår inte hur bra de har det. Det var annorlunda när jag var liten, då fanns ju inget Blocket. Man fick helt enkelt ärva grejer och hade tur om de var i rätt storlek, säger Emma Molin i ett pressmeddelande.

– Emma Molin är en fantastisk förebild på många sätt och vi är väldigt stolta över att få presentera henne som vår nya berättarröst, säger Martina Göransson, CMO på Blocket. Nu när sportsäsongerna och skolterminerna snart drar igång hoppas vi att föräldrar runtom i landet påminns om att Blocket är ett både ekonomiskt och hållbart val när det är dags att köpa utrustning till barnen.

Arbetsgrupp

Blocket

Martina Göransson - CMO

Erik Wikström - Project Manager

Linda Csapo - Project Manager

Emakina DBG

Richard von Yxkull - Kundansvarig projektledare

Jessica Erne - Produktionsledare

Per-Olof Lundgren - Creative Director

Christoffer Rosén Retzer - Art Director

Simon Göthson - Copy

Produktionsbolag

Helgesson & Moll

PR-byrå

Jung Relations

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Emakina DBGBlocket

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.