Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 10 augusti 2020, 11:54
I Blockets nya reklamfilm går komikern Emma Molin igenom en klassisk övning i föräldraskap - att hitta en passande hobby till sitt barn.
För två år sedan inledde Blocket sitt samarbete med reklambyrån Emakina DBG, ett samarbete som tagit form främst genom kommunikationskonceptet ”Bakom varje Blocketannons finns en berättelse”. Konceptet går ut på att en rad kändisar, däribland Björn Ranelid, Sissela Benn och E-Type, berättar om hur de använder sig av Blocket, inte sällan genom att överdriva hos dem redan kända karaktärsdrag. Nu är det dags för komikern och manusförfattaren Emma Molin att spela huvudrollen. I den nya reklamfilmen använder hon Blocket när hennes dotter ska testa på nya fritidsaktiviteter.
– Jag kopplar nästan omedveten ihop Blocket med hållbarhet och ett cirkulärt tänk. Att inte slänga utan istället låta saker hitta nya hem. Framförallt när det gäller barnens kläder och prylar, som behövs bytas ut varje år till större storlekar. De förstår inte hur bra de har det. Det var annorlunda när jag var liten, då fanns ju inget Blocket. Man fick helt enkelt ärva grejer och hade tur om de var i rätt storlek, säger Emma Molin i ett pressmeddelande.
– Emma Molin är en fantastisk förebild på många sätt och vi är väldigt stolta över att få presentera henne som vår nya berättarröst, säger Martina Göransson, CMO på Blocket. Nu när sportsäsongerna och skolterminerna snart drar igång hoppas vi att föräldrar runtom i landet påminns om att Blocket är ett både ekonomiskt och hållbart val när det är dags att köpa utrustning till barnen.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Blocket
Martina Göransson - CMO
Erik Wikström - Project Manager
Linda Csapo - Project Manager
Emakina DBG
Richard von Yxkull - Kundansvarig projektledare
Jessica Erne - Produktionsledare
Per-Olof Lundgren - Creative Director
Christoffer Rosén Retzer - Art Director
Simon Göthson - Copy
Produktionsbolag
Helgesson & Moll
PR-byrå
Jung Relations