Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Blocket vill ändra köpbeteenden i ny kampanj med Volt

Publicerad: 17 mars 2022, 10:04

Foto: Blocket

Blocket släpper ny kampanj som ska få oss att handla begagnat utanför sitt närområde. Tillsammans med Volt släpper de bland annat filmen ”Think outside the län” .


Ämnen i artikeln:

VoltBlocket

Blocket vill rucka på det invanda beteendet att köpa begagnade prylar mest i sitt närområde. I en ny kampanj framtagen i samarbete med Volt, mänskliggörs paket med dialekter från vitt skilda delar av landet, samtidigt som tittaren får följa med på resan från en ägare till en annan. 

– Vi vill utmana ett beteende som vi i mångt och mycket varit med om att skapa. I takt med att tiderna förändrats har även Blockets tjänster gjort det, vilket vi vill lyfta fram på ett lättsamt och humoristiskt sätt med denna kampanj, säger Mattias Bogren, Marketing Director på Blocket.

Kampanjfilmen har regisserats av Bill Schumacher på FLX.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

 

 

Ämnen i artikeln:

VoltBlocket

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.