Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Blodomloppet lockar motionärer med tjatartjänst

Publicerad: 15 april 2021, 12:52

Foto: Press

Hur får man fler motionärer att nå sitt träningsmål inför årets motionslopp? Genom att ringa upp och tjata på dem. Det är svaret när Blodomloppet tillsammans med Ord & Bild ska få fler att få upp ögonen för tävlingen.


Ämnen i artikeln:

Ord&Bild

En förinspelad som röst ringer upp och peppar till träning under fyra veckor. Det är tanken med den årliga motionstävlingen Blodomloppets nya tjatartjänst, som ska få fler att komma i form inför årets event. 

– Ibland tryter motivationen och då kan nog många behöva någon som tjatar lite för att man ska komma igång med träningen. Och i tider när fler än någonsin tränar ensamma istället för i grupp, tror vi att behovet av en Personlig Tjatare är större än någonsin, säger Hannah Fridh Johansson, projektledare för Blodomloppet, i ett pressmeddelande. 

Loppet, som ett vanligt år samlar 100 000 deltagare, räknas som Sveriges största motionslopp. I år går det dock av stapeln på distans under en längre tid, till följd av pandemin. 

Blodomloppets tjatare kommer att marknadsföras digital, socialt och i print under hela våren. Den lanseras tillsammans med den Karlstadsbaserade reklambyrån Ord & Bild.

– En personlig tränare är ju också bra, men det kräver ju att man faktiskt har motivation nog att transportera sig från soffan först. Det är här den personliga tjataren kommer in.  Vi ser stor potential i tjänsten och räknar med att många aktörer kommer att lansera liknande tjänster under de närmsta åren, säger Niclas Höglind Fors, CD/AD på Ord & Bild.

På mindre än ett dygn har över 100 personer registrerat sig på tjänsten. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ord&Bild

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.