Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Blossa-låten får liv igen i ny kampanj med Sarah Dawn Finer

Publicerad: 15 november 2022, 10:00

Sarah Dwan Finer gör en ny version av Blossas klassiska jullåt i den nya kampanjen.

Den klassiska jingeln från Blossas första reklamfilm föds på nytt. ”B-L-O-S-S-A, glöggen heter Blossa”-jingeln hördes för första gången 1993. Nu, 29 år senare, gör Sarah Dawn Finer en moderniserad version av låten och blir samtidigt ansiktet utåt för Blossas nya julkampanj.

Ämnen i artikeln:

BlossaJungSarah Dawn FinerNyheter

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


2018 antogs jingeln vara begraven för gott, då Blossa tillsammans med Miss Li i stället släppte en julversion av låten ”Den blomstertid nu kommer” som ledmotiv för varumärket. I år får melodin åter liv då Sarah Dawn Finer nytolkat originalversionen. Sarah själv kallar den för en julig ”gospel-soul-pop-version”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

– Känslorna vi ville förmedla när vi gjorde vår tolkning var passion, glädje och värme. Det var en rolig utmaning att få göra något helt nytt med jingeln, samtidigt som vi fick till ett slut där man känner igen den gamla klassiska melodin. Vem vet, kanske kommer man gå och sjunga på denna version nästa gång man är på glögghumör, säger Sarah Dawn Finer.

Utöver att ha gått in i studion och gjort en nytolkning av klassikern kommer Sarah Dawn Finer och den nya låten även dyka upp i Blossa alkoholfris kampanj ”Kom i stämning med Blossa”. Här får vi se henne i en serie humoristiska filmer komma i stämning och göra sig redo för att uppträda med sin nya glöggdänga. 

Kampanjen ”Kom i stämning med Blossa” kommer att gå i digitala kanaler, sociala medier och radio.

Bakom kampanjen står reklambyrån Jung.

– Att jobba med den ikoniska Blossa-låten kändes som en självklarhet redan från början. Sedan har Sarah både en julstämma i världsklass och en oemotståndlig kvickhet – och kändes som klippt och skuren för det här projektet. På kontoret nynnar vi fortfarande på Sarahs nytolkning, och vi hoppas på samma effekt ute i stugorna, säger Olle Landerberg, kreatör på Jung.

”Glöggen heter Blossa” med Sarah Dawn Finer går att höra på Spotify och kampanjen ”Kom i stämning med Blossa” kickade i gång den 14 november. Kampanjen kommer att gå i digitala kanaler, sociala medier och radio.

Vem vet, kanske kommer man gå och sjunga på denna version nästa gång man är på glögghumör, säger Sarah Dawn Finer.

Arbetsgrupp:

Jung 

Client Director: Johan Gustafsson

Creatives: Marita Kuntonen& Olle Landerberg

Head of Production: Jenny Hedberg

Project Manager: Emma Modig

PR Advisor: Joacim Börjesson

Blossa

Senior Brand Manager: Emelie Eriksson

Project Lead: Malin Stålnacke

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev