Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Bluesteps nya kommunikationskoncept hyllar människors olikheter

Publicerad: 10 september 2021, 11:54

Utgångspunkten i Åkestam Holsts nya koncept för banken är att fler ska få möjlighet till bolån.


Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Det nya kommunikationskoncept ”Välkommen som du är”, syftar till att ta spjärn mot storbankernas krav för att få ett bolån. Bluestep Bank anser att kriterierna per automatik stänger ute många från bostadsmarknaden i dag, även om man har de ekonomiska förutsättningarna. Exempel på grupper som utesluts är frilansare, projektanställda, vikarier, timanställda, unga och nyanlända. Bluestep vill sänka trösklarna så att fler människor får chansen att ta bolån, vilket är bakgrunden till den nya kommunikationen. 

För drygt ett år sedan valde Bluestep Bank att helt avveckla affärsområdet privatlån för att renodla erbjudandet till bolån. Arbetet med en ny varumärkesstrategi har linjerat med bolagets mission, öka den finansiella inkluderingen i samhället.

– Efter ett gediget insikt- och varumärkesarbete är det äntligen dags att rulla ut kommunikation som dramatiserar varför vi finns, kommenterar Mia Lund Hanusek, chief marketing officer på Bluestep Bank. 



Konceptet är framtaget i samarbete med Åkestam Holst och hyllar människors olikheter.

– Med Välkommen som du är tar vi kliv mot en ny varumärkesposition som bättre rimmar med vad vi som bolag faktiskt står för och arbetar för varje dag.  Åkestam Holst har lyckats översätta vårt inkluderande syfte på ett fint, rakt och medmänskligt vis, i detta första steg på en spännande resa framåt, säger Kristin Spjuth Arnell, marknadschef, Bluestep Bank Sverige i en kommentar.

Kampanjen syns i en mängd kanaler som tv, utomhus, Youtube, Facebook, Instagram, Display samt andra digitala kanaler. Reklamfilmerna, som är regisserade av Tomas Jonsgården, släpps i dag fredag.

 

Arbetsgrupp

Åkestam Holst NoA

Filip Laurent, copy

Johan Landin, art director

Caroline Sjöström, account manager

Lina Stenberg, Byråproducent

Kenna Magnusson, creative designer

Jerker Winther, strateg

Jessica Morales, account director


Bluestep Bank

Mia Lund Hanusek, chief marketing officer Bluestep Bank

Kristin Spjuth Arnell, aarknadschef Bluestep Bank Sverige

Helene Backman, grafisk formgivare Bluestep

Bank

Produktionsbolag: B-reel

Regissör: Tomas Jonsgården

Producent: Magnus Åkerstedt

Filmfotograf: Mattias Rudh

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News