Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 10 september 2021, 11:54
Utgångspunkten i Åkestam Holsts nya koncept för banken är att fler ska få möjlighet till bolån.
Ämnen i artikeln:
Åkestam HolstDet nya kommunikationskoncept ”Välkommen som du är”, syftar till att ta spjärn mot storbankernas krav för att få ett bolån. Bluestep Bank anser att kriterierna per automatik stänger ute många från bostadsmarknaden i dag, även om man har de ekonomiska förutsättningarna. Exempel på grupper som utesluts är frilansare, projektanställda, vikarier, timanställda, unga och nyanlända. Bluestep vill sänka trösklarna så att fler människor får chansen att ta bolån, vilket är bakgrunden till den nya kommunikationen.
För drygt ett år sedan valde Bluestep Bank att helt avveckla affärsområdet privatlån för att renodla erbjudandet till bolån. Arbetet med en ny varumärkesstrategi har linjerat med bolagets mission, öka den finansiella inkluderingen i samhället.
– Efter ett gediget insikt- och varumärkesarbete är det äntligen dags att rulla ut kommunikation som dramatiserar varför vi finns, kommenterar Mia Lund Hanusek, chief marketing officer på Bluestep Bank.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Konceptet är framtaget i samarbete med Åkestam Holst och hyllar människors olikheter.
– Med Välkommen som du är tar vi kliv mot en ny varumärkesposition som bättre rimmar med vad vi som bolag faktiskt står för och arbetar för varje dag. Åkestam Holst har lyckats översätta vårt inkluderande syfte på ett fint, rakt och medmänskligt vis, i detta första steg på en spännande resa framåt, säger Kristin Spjuth Arnell, marknadschef, Bluestep Bank Sverige i en kommentar.
Kampanjen syns i en mängd kanaler som tv, utomhus, Youtube, Facebook, Instagram, Display samt andra digitala kanaler. Reklamfilmerna, som är regisserade av Tomas Jonsgården, släpps i dag fredag.
Åkestam Holst NoA
Filip Laurent, copy
Johan Landin, art director
Caroline Sjöström, account manager
Lina Stenberg, Byråproducent
Kenna Magnusson, creative designer
Jerker Winther, strateg
Jessica Morales, account director
Bluestep Bank
Mia Lund Hanusek, chief marketing officer Bluestep Bank
Kristin Spjuth Arnell, aarknadschef Bluestep Bank Sverige
Helene Backman, grafisk formgivare Bluestep
Bank
Produktionsbolag: B-reel
Regissör: Tomas Jonsgården
Producent: Magnus Åkerstedt
Filmfotograf: Mattias Rudh
Ämnen i artikeln:
Åkestam Holst