Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Bo Kaspers-klassiker lanserar Toyotas nya bildelningstjänst

Publicerad: 22 Januari 2021, 09:50

Bo Kaspers Orkesters ”Samma bil” driver kampanjen som lanserar Toyotas nya bildelningstjänst Kinto. Bakom kampanjen står The&Partnership.


Ämnen i artikeln:

The&PartnershipToyota

Toyotas bildelningstjänst Kinto share lanserades i somras och nu kommer kampanjerna som ska ge tjänsten en extra skjuts i en hårt konkurrensutsatt kategori. Toyota jobbar sedan länge med The&Partnership, en byrå som även ansvarar för Kintos kreativa marknadskommunikation.

– För oss har det varit viktigt att kommunikationen känns lokal och visar vår vision om mobilitet för alla. Att kunna erbjuda kunder allt från små personbilar till stora transportbilar är en unik del av vårt erbjudande, säger Sandra Ryberg, försäljnings- och marknadschef på Kinto share.

I reklamfilmerna sveper kameran över en gata fylld av olika typer av Kinto-bilar där människor med olika mål och mening hoppar in. Tanken är att visa den nya tjänsten som något som löser vardagspusslet oberoende av vad som behöver lösas och för vem. Låten som driver reklamfilmen är Bo Kaspers Orkesters klassiker ”Samma bil”.

– Vi är medvetna om att kampanjen manar till rörlighet i tider då vi alla ska begränsa resandet, men vi vet också att resor i egen bil är ett säkrare alternativ för många. Kinto är en möjliggörare för att på ett säkert sätt kunna ta sig till platser utanför stan med sin närmaste, säger Sandra Ryberg.

Kampanjen kommer samtidigt som Kinto lanseras i fler svenska städer än i Stockholmsregionen. Den kommer att rulla på under resten av vintern och synas och höras i bland annat podcasts, digitalt och i sociala medier. 

– Med den här kampanjen vill vi visa att ett medlemskap i en bilpool är ett fullgott alternativ till traditionellt bilägande - fast lite smartare. Med delade resurser sparar man både på klimatet och plånboken eftersom du bara betalar när du faktiskt använder tjänsten och kör, säger Timo Orre, creative director på The&Partnership.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: KINTO Share

Kund: Sandra Ryberg, Rasmus Trygg

Byrå: The&Partnership

Kundansvarig: Max Hansen

Projektledare: Jessica Stiller

Creative Director: Timo Orre

Copywriter: Hanna Adelstål

Art Director: Ellen Syrjälä

Digital Designer: Kari Mikkonen

Planner: Max Hansen

Mediastrategi: Fredrik Pettersson

Mediaplanering: Tine Lolland, Clara Axelsson

Produktionsbolag: Parapix

Regissör: Joel Ängeby

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

The&PartnershipToyota

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.